Flugmedel som fungerar??

Sv: Flugmedel som fungerar??

Den info jag fått är att Switch finns kvar men nu är licenspreparat som ett fåtal veterinärer kan skriva ut. Indikationen ska vara envisa angrepp av löss/pälsätare som inte gått över med annan behandling. Alltså inte för användning mot knott/fästingar. Det verkar alltså inte vara så enkelt att bara ringa veterinär och få utskrivet.

Den info jag fått är att Switch finns kvar men nu är licenspreparat som ett fåtal veterinärer kan skriva ut. Indikationen ska vara envisa angrepp av löss/pälsätare som inte gått över med annan behandling. Alltså inte för användning mot knott/fästingar. Det verkar alltså inte vara så enkelt att bara ringa veterinär och få utskrivet.

Fa*iken också:arghh:

primär preparatet i switch är samma som i sprayen ultrashield, dvs permetrin.

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 182
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
352
Senast: Bison
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
689
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 232
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Orolig katt i bil
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10