Flughuvor och flyveils

Mooch

Trådstartare
Hur gör ni med flughuvor och flyveils på hästar som går ute dygnet runt? Har ni dem på hela tiden eller tar ni av dem under natten? Flugorna är ju värst på dagen tycker jag.

Sv: Flughuvor och flyveils

Tar bara av dem om det regnar.
sen finns det mössor som de ser väldigt dåligt igenom- de tas av på natten senare på sommaren när det blir mörkare.

Har flughuva på min dygnet runt, den tas av om det regnar/om den är blöt pga regn.

Jag har haft mössa men stoet tar av sig den. Har huva ibland på henne, tar av den när det är blåsigt/regn. Samma med valacken.

Okej, ni som svarat gör ungefär som jag har tänkt då. Satte huva på hästen för första gången idag och han accepterade den direkt, verkade till och med gilla den. Så den får nog vara på, utom vid regn. Bökigt när jag inte kan åka till hagen flera gånger per dag annars.

Ska bli intressant att se om han låter den vara på plats också. Jag tyckte den var förvånansvärt mjuk och trevlig och nätet hölls på avstånd från ögonen.

Liknande trådar

Hästvård Min häst har gipsad bakhov pga. sår i sulan. Ytterst är gipset tejpat med silvertejp, men känns som att silvertejpen inte kommer hålla i...
Svar
14
· Visningar
448
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
7
· Visningar
622
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
4 340
Senast: Efwa
·
Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
276

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka