• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Egonson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 401
E

Egonson

Den där lila flughuvan med elastiskt tyg och med öron som hööks har, är den bra? Är den hållbar, sitter den bra osv.

Sv: Flughuva

Nej, den är verkligen inte hållbar. Sitter inte jättebra heller. Hade en sådan förra sommaren, och den började gå sönder redan efter en vecka eller så. Rekommenderar istället Bucas huva, den håller säsong efter säsong, så även om den är lite dyrare blir den ju ändå prisvärd i det långa loppet.

Jag kan osså rekommendera Bucas, har provat dom flesta och den enda jag är 100% nöjd med är just Bucas.

Rena skräpet! :mad:
Thermo master huvan med öron är bra och kan spännas efter behov.

Senast ändrad:

Flughuvor med öron är kassa! Köp utan istället....

Varför skulle de vara kassa? :cool:
Har använt det i 5år och de har suttit som de ska utan skav o annat.

men om hästarna får flugor i ögonen kanske man vill ha med öron

Jag har köpt två såna, den första gick sönder ganska så snabbt. Vill inte påstå att kvaliten är nåt att hurra för, den har spruckit lite här och var. Den sitter ganska bra på hästen, inget skav iallafall. Dock har min häst för breda och korta öron (fjording) så de får inte riktigt plats i nätöronen, har fått sy om dom lite. Annars gillar jag den och hästen också verkar det som. Men ska nog satsa på att köpa nån annan till nästa sommar, en som är liiite mer hållbar.

Hm.. Låter inte som bra kvalitet i mina öron.. :cool:
Vart kan man hitta den där från Bucas då?
Eller finns det någon annan luva i bra kvalitet som ni kan rekommendera?

Shettisar skrev:
Rena skräpet! :mad:
Thermo master huvan med öron är bra och kan spännas efter behov.

Vilken av Thermo Master huvorna är det du menar?
Det finns väl två eller tre har jag för mig. Fast den ena kallas väl "exemhuva" och inte flughuva.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
42
· Visningar
1 847
Senast: Silje
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 727
Senast: Edla
·
Utrustning Är Fir-Tech Allroundschabrak m. Elastiska Band lika bra som Equiband Pro System?
Svar
6
· Visningar
461
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
290

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka