flug-regntäcke, vilket?

Harbor

Trådstartare
Det finns ju flera att köpa nu för tiden. Shires, Hööks Orinocko, Bucas buzz rain mm. Har någon erfarenhet av något? Vilket är prisvärt och sitter bra?

Har kollat lite på bucas buzz off zebra täcket men det är ju rätt dyrt men jag tycker att det verkar bra. Det är något med zebra mönstret som gör att flugor osv håller sig borta (vet dock inte om det funkar men har för mig att det står på hemsidan) vet inte om det hjälpte så mycket:) lycka till med köp av flugtäcket:) Har också hört av folk att det brukar passa bra.

Jag har ett från shires idag som är sådär. Funderar på att köpa det nya från bucas som är ett kombinerat regn- och flugtäcke med zebraränder. Någon som har det kanske och kan ge en liten recension? :)

Tyckte jag läste i nån tråd att det satt väldigt illa. Men är nog också intresserad. Shires hade också nåt helt nytt täcke med regnskydd på rygg och flugnät på sidorna.

Fick hem orinocko idag, tyvärr lite för tight i storleken så det blir byte innan kvalitetstestning.

Såg rätt välsytt ut men undrar över materialet i regndelen, vad är det för denier egentligen? Såg lite klent ut om man har hästar som kliar sig?

Det finns ju flera att köpa nu för tiden. Shires, Hööks Orinocko, Bucas buzz rain mm. Har någon erfarenhet av något? Vilket är prisvärt och sitter bra?
Nu har jag visserligen inte testat just bucas zebra med regntäcke. Men har testat bara flugtäcket och användes väl en halv säsnong sen hade hon skav över bogarna så det såldes rätt fort. kan inte heller påstå att jag märkte av någon skillnad att min skulle ha dragit åt sig mindre flugor och skit tyckte det var lika mycket på min som på den andra hästen som hade ett hekt vanligt.

Puffar upp tråden :) Skulle vilja ha ett flug-regntäcke som inte är så varmt, och inte har fast hals.

Vi har använt Amigos aussie nu. Har sen till varmaste tiden traditionellt flygtäcke i nät. Aussien håller vatten i måttlig mängd.

Köpte Hööks för 2-3 år sen, har aldrig hållit tätt. Dessutom sitter spännena i meshen så jag har fått förstärka.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·
Utrustning Har beställt ett till regntäcke lite panik då det ska regna i dagar, och inser nu när det är på väg att det är t-spänne fram på täcket...
Svar
6
· Visningar
545
Senast: Fibusen
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 825
Senast: Murray
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Alternativ till försäkring
  • Hönstråden II
  • Valp 2025