Flirtin Man

Conversation Piece

Trådstartare
Vad vet ni om Flirtin Man? Det står i tidningen jag inte läser att han kanske kommer till Brättefors nästa år. Skulle det kunna vara något att skicka sina ston till kanske? Vad tror ni om avelskarriären? Har ni några exteriörbilder?

Sv: Flirtin Man

Jag har sett honom en del, både live och via datorn, och jag är mäkta imponerad. En riktig spurtkanon som går som fortast över linjen. Vad jag förstår så är han synnerligen välstammad också?

Gott om bilder på hästen i rörelse kan jag hitta, men du menar uppställd stillastående? Han finns säkerligen med på en del videos på youtube också.

Kolla framfötterna! Är inte 100 på att det var han men tror det, hovarna ser väldigt konstiga ut kan vara bockhov på ena!

Jag tycker det är en av de mer intressanta hingstimporterna i år. Bra prestationer i en synnerligen rejäl kull.
Bra stam men kanske ngt svårkorsad, valley victory, Speedy crown och super bowl på mammas sida....

Kolla framfötterna! Är inte 100 på att det var han men tror det, hovarna ser väldigt konstiga ut kan vara bockhov på ena!

Fel Hingst, kollade på honom efter mitt inlägg...
Då är det ngn annan jag sett nu nyligen. :confused:

Jag tycker det är en av de mer intressanta hingstimporterna i år. Bra prestationer i en synnerligen rejäl kull.
Bra stam men kanske ngt svårkorsad, valley victory, Speedy crown och super bowl på mammas sida....

Jag håller med om att det är en intressant nykomling. Och jag litar på att Bengt-Åke har fingranskat både hästen som individ och blodslinjerna. Nu väntar jag på att få höra levande föl-avgiften.

Det ar ganska vanligt med trotting hopples har i staterna, sarskilt pa unga hastar. Det ser helt enkelt ut som tva oglor hopkopplade med ett rep som loper genom en talja under hastens mage. Detta gor att hasten inte "kan" fora fram bada frambenen samtidigt, dvs galoppera.
Aven om jag inte ar nagon tranare sjalv tror jag hobbelsen anvands mest pa unga hastar som egentligen behover mogna. De hastar jag sett med hobbles skulle nog lika garna kunna ga utan - om de fick den tid / jobb de bahovde.
Nagon kan sakert rota reda pa en bild, har inte riktigt talamod/kunskap/tid sjalv.

MVH Kajsa - "jag-vet-mer-an-proffstranarna-groom"

Hihi, vilket roligt namn du har. Känner igen känslan precis.

Jag vet hur de ser ut, så ni behöver inte lägga ner tid på att leta efter en bild.

Jag har hört att man har hobbles på hästar som annars har lätt att galoppera och det verkar ju inte som några naturtravare då, precis. Ska jag avla på en sån häst verkligen..? *funderar*

Undrar om han gick med hobbles hela tiden?

Nu vet jag inte alls hur Flirtin Man ar i traven men jag vet inte om jag kan halla med om att man inte satter hobbles pa naturtravare. Vi hade uppe en mycket fin tvaarshingst for lopp i Canada (dvs vi stod inte som tranare men hade honom under tre veckor).
Han bar hobbles i alla lopp och snabbjobb men var en ruggigt fin travare "the real deal" som min pv kallade honom.
Dock var denna grabb het pa groten och gick han inte sist till gaten exploderade han och ja..galopperade. Hasten kom sedan pa en mycket hedrande plats i Breeders Crown - fortfarande med hobbles.

Vi far snart in en aldre valack som sprungit in narmare 100 000 dollar pa mindre an tre manader och da i "mindre" lopp. Dvs inte en vinst pa denna tid utan bra resultat vecka efter vecka. Jag tror inte man kan gora det om man inte ar en bra travare (las, hyfsat latt for sig) oavsett om man har hobbles eller ej.
Kan tilagga att bada dessa hastar var skodda relativt "vanligt" och bar lite till medel med utrustning.

Identitet pa hastarna kan ni glomma, vi ager de inte = ingen identitet

MVH Kajsa - om man bara visste vad man snackar om...

Det låter rimligt att det är som du säger. Det kan inte vara så enkelt att om man hänger på hobbles på en taskig travare så blir det en världsstjärna.

Annette - allt är enkelt när man vet allt

Flirtin Man hade en annons över ett helt uppslag i fredagens Travronden. Den var lite "annorlunda". Förutom de sedvanliga tugget om prestationer och blodslinjer som man ofta ser i hingstannonser, så påpekas på flera ställen att "då var han favorit", och "ofta favoritspelad" osv.

Visst, det visar väl på att han var betrodd av spelarna, men det är väl inte spelarna som ska betäcka märrarna? *hoppas*

Det är så bra att ni informerar mig om det som jag är intresserad av i tidningen, nu slipper jag plåga mig förbi deras dåliga artiklar och resultatlistor.

Det låter som ett märkligt PR-upplägg? Men vad vet jag, jag tycker att jag allt oftare hör hur ma lägger vikt vid saker som i min värld är helt oviktiga.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
980
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 868
Senast: mars
·
Hemmet Här kanske finns någon som är kunnig på porslin, som kan hjälpa till att identifiera vad det här är för serie? Jag fick en bild skickad...
Svar
8
· Visningar
441
Senast: Krålus
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 311
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Höstföräldrar 2023