Flippar upp med huvudet

L

Lillfisen04

När jag tar i båda tyglarna försiktigt så ger pollen efter direkt både skritt o trav, men oftast efter 2-3 steg så tar han upp det rätt fort igen, då tar jag igen försiktigt och han ger efter..så där håller vi på hela tiden. Han ger ju efter bra när jag tar i honom men hur fasiken ska jag få honom att förstå att han ska vara kvar därnere..tycker vi har nött på det här lääänge nu :cry: och han blir liksom aldrig riktigt stadig i formen..tips ! :confused:

Sv: Flippar upp med huvudet

Hej.
När pollen ger efter så mjukna lite i handen, men ge inte efter direkt, utan vänta en liten stund (ca 4-5 sekunder). Det funkade på min häst när jag hade samma problem.
/mvh Lex

Sv: Flippar upp med huvudet

Idag gjorde jag faktiskt så..(innan jag läst ditt svar..) och jag tyckte det fungerade bättre då. När han gav efter så gav jag efter litegrann men inte helt, efter 3-4steg så jag jag efter jätteförsiktigt tills tyglarna var helt långa och då höll han kvar huvudet lågt lite längre än innan, sen efter ett tag så fick jag göra likadant igen. Men jag tyckte det gick bättre idag än tidigare i veckan när jag har släppt efter mer direkt när han ger efter...

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
2 124
Senast: Flixon
·
Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 760
Senast: Bortglömd
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 722
Senast: tuaphua
·
Ridning Jag vet inte om detta är en jättedum fråga för er som är lite mer rutinerade – men galopperar ni ute även under vintern? Jag har nyligen...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 376
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar