"Flippan Bett"

V

Vinga

Någon som vet vilket jag menar då?

Har ett rakt sådant ( i gummi) men behöver nu ännu ett, men jag för mitt liv inte hitta det i någon butik...
Vet att Hööks har haft det men hittar det inte där heller...

Någon som vet?

Sv: "Flippan Bett"

Du menar säkert ett Teun Van Riel F-Bett.
har skickat ett PM ang. en internetaffär som har det.

Hööks hade en kopia, men den slutade de sälja för lääänge sen.
Alla ridsportbutiker med Equalitylines sortiment kan ta hem det åt dig :)

Har lite frågor angående detta bett :angel:

Är det skarpt eller snällt? Jag menar, det borde ju vara snällt eftersom en del av trycket kommer under hakan istället för i munnen?

Funkar det på "oroliga munnar"? Har ett fbl som inte riktigt litar på handen. Rids nu på ett vanligt rakt bett men vill ha något ännu mildare till henne.

Tacksam för svar

Jag skulle absolut inte kalla detta ett mildare bett än "vanligt" prova med eggbett/muffbett eller ett nova bett

Vet att glada hästen har detta bettet i alla fall i vår butik i Västerås men jag är inte lika säker på att det finns på deras hemsida då dem är hemskt dåliga på att uppdatera den

Nova bett har jag suttit och kikat på och hade tänkt prova ett sånt. Men en tanke som slog mig var att dom är ganska så tjocka där dom ligger i lanerna och tandläkaren har sagt att min polla har ganska små laner och ska ej gå med för tjocka bett..
Funkar nova betten ändå eller är det bara som dom ser tjocka ut på bilderna?

Dem är ganska smala faktiskt, har en kompis som använder det bettet, men sen är dem ju så otroligt mjuka med så det blir ju inte samma tryck som ett i metall så prova du...

Har lite frågor angående detta bett :angel:

Är det skarpt eller snällt? Jag menar, det borde ju vara snällt eftersom en del av trycket kommer under hakan istället för i munnen?

Funkar det på "oroliga munnar"? Har ett fbl som inte riktigt litar på handen. Rids nu på ett vanligt rakt bett men vill ha något ännu mildare till henne.

Tacksam för svar
På min häst fungerar det bra. Hon har relativt orolig mun. Men vågar ta stöd på detta. Blir rätt lagom skarpt för henne, hon kan absolut inte gå på pelham/pessoa/gag. Det här är mer lagom.
Men ibland kan hon bli lite avknäppt på det, men det händer även på tredelat när hon är het...

Liknande trådar

Fritid Kära, allvetande bukefalos. Är det någon som vet om man kan köpa silikon för att sätta på kläder för bättre grepp? Har några gamla...
Svar
4
· Visningar
258
Senast: MCP
·
IT & mobiler Jag är admin för jobbets Facebooksida och har stött på lite problem. Chefen, vars privata e-mail är kopplad till sidan, har slutat och...
Svar
11
· Visningar
565
Senast: tott
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
690
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka