TeamLundVer

Trådstartare
Vi väntar troligtvis en liten flicka och sitter med problemet lämpliga flicknamn.

Vi har ett namn i dagsläget, Emma. Men det är ju inte säkert att det är en Emma som kommer ut O_o

Så vad har ni för tips på flicknamn som fungerar på skånska, småländska (varianten där man inte uttalar R) och engelska?

Alla tips mottages tacksamt :bow:

Vi väntar troligtvis en liten flicka och sitter med problemet lämpliga flicknamn.

Vi har ett namn i dagsläget, Emma. Men det är ju inte säkert att det är en Emma som kommer ut O_o

Så vad har ni för tips på flicknamn som fungerar på skånska, småländska (varianten där man inte uttalar R) och engelska?

Beror ju som sagt på vilken "stil" ni gillar.
Men kanske Alma, Amanda, Antonia, Camilla, Daniella, Elise, Isabelle/Isabella eller Tova/Tove

Runa. Väninnan har just döpt sin förstfödda till Runa, tog mig ett litet tag att vänja mig men nu tycker jag det är mäktigt.
Endis. Hörde av en släkting för ett tag sedan, ett norskt flicknamn som jag gillade.
Elisabeth. Drottninganamn.
Irma. Tycker jag är ett jättefint, en bestämd kvinna.
Lo. Tjusigt, ovanligt utan att sticka ut.
Elin. Mjukt och vänligt namn.

Om bebisen i magen är en till tjej kommer hon fa heta Alina (om det passar förstas). Storasystrarna heter Emilia, Maja och Mira.

Om bebisen i magen är en till tjej kommer hon fa heta Alina (om det passar förstas). Storasystrarna heter Emilia, Maja och Mira.
Åh! Mira tycker jag är så vackert!

Jag har en Meja och en Melissa här. Båda funkar på skånska o småländska. Den första blir nog inte riktigt bra på engelska dock.

Eftersom jag tycks vänta en pojke kan jag dela med mig av min tjejnamnslista:

Josefin
Bianca
Harriet
Maggie
Stella
Malva
Irma
Iris
Hermine
Mira
Filippa
Fiona
Vera
Alma
Herta
Och så Hedda så klart, bästa namnet :D

Runa. Väninnan har just döpt sin förstfödda till Runa, tog mig ett litet tag att vänja mig men nu tycker jag det är mäktigt.
Endis. Hörde av en släkting för ett tag sedan, ett norskt flicknamn som jag gillade.
Elisabeth. Drottninganamn.
Irma. Tycker jag är ett jättefint, en bestämd kvinna.
Lo. Tjusigt, ovanligt utan att sticka ut.
Elin. Mjukt och vänligt namn.

Elin funkar väl dock rätt dåligt på engelska. Jag hade en kompis som bytte till sitt andranamn när hon jobbade i engelskspråkiga länder då de inte fick ihop hur Elin skulle uttalas. :)

Mina finaste är
Karin
Marianne
Rut

Elin funkar väl dock rätt dåligt på engelska. Jag hade en kompis som bytte till sitt andranamn när hon jobbade i engelskspråkiga länder då de inte fick ihop hur Elin skulle uttalas. :)

Kan ju infoga att Ida ger samma problem. Blir antingen Aida eller Eda (med engelskt uttal). Så till vida det inte säckar ihop fullständigt: Hilda :eek: :confused:

Liknande trådar

Småbarn Tankar, tips och input mottages tacksamt. Mitt barn (R), drygt 2 år gammal, började på fsk i september. Han har trivts bra hela tiden...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
16 977
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 338
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Jag vet verkligen inte vad jag ska göra så tips och råd mottages tacksamt :heart Jag har ägt en häst i snart 7 år. Han är 13 år och...
Svar
9
· Visningar
2 359
Senast: Dorinda
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 442
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka