CK

Trådstartare
Hej hur många av er som har Flexridestigbyglarna är medvetna om att de ska hänga på en viss sida?
Har haft mina i typ flera år, och inte förrens förra söndagen fick jag reda på att de är svagt vinklade, och därmed fungerar bäst på en speciell sida.
Själv höll jag för nåt år sen på och teipade fast gummibitar vid stigläderfästet på stigbygeln, för att få den rätta vinkeln, istället för att sätta dom på den andra sidan sadeln.:o

Sv: FlexRide

Jodå, det vet jag.
Det var lättare när den röda pluppen som var ditmålad syntes. Men ställer man dem på bordet brevid varandra så ser man när de lutar åt var sitt håll och när de lutar på samma.
// Linda

Men dom tog jag nog bort utan att läsa dom. Antagligen är jag den enda som missat det.
Undrar varför inte en enda person tipsat mig om det, när jag konstant beklagat mig över att jag inte alls trivs med stigbyglarna.
Imorgon ska jag banne mig byta mina gamla hederliga stigbyglar och testa med FlexRiden på rätt sida.

Är det även så med EZ-Ride? Jag har ett par slutna EZ-Ride som jag inte riktigt blir kompis med.
Camilla

Imorgon ska jag banne mig byta mina gamla hederliga stigbyglar och testa med FlexRiden på rätt sida.

Så där.
Tog bort stigbyglarna från Williams sadel, och satte dom på rätt sida på Dunders. (Dom satt mycket riktigt fel, Galadriel...)
Tja, det blev nog något bättre, jag får ge dom en chans nån vecka.

Knäppt! Har de suttit fel på Williams sadel också alltså? Varför har jag inte känt något? Jag har aldrig upplevt att mina fötter pekat utåt...

Då måste mina anklar vara flexibla, för det har jag aldrig märkt.

CK: Du är inte den enda som inte visste det! Det hade jag ingen aning om så tack för tråden, nu ska jag åka och kolla mina.

Jag kollade mina igår, och de såg ut att sitta på fel sida.. Bytte plats på dem och for ut på ridtur, och se där - mina ridbyxor som varje ridtur i vinter vridit sig runt benet vred sig inte en centimeter :) /Kamilla

Ta stigbyglarna o ställ dem på ett bord brevid varandra. Ser de lika ut så vänd på den ena. Ser de fortfarande lika ut så är de lika oavsett vilket håll man sätter dem på. Lutar de olika så finns det ett rätt håll att sätta dem på.
// Linda

Japp! Men jag ska ändå köpa nya.. Vill ha ett par med blått på utsidan så det matchar resten av utrustningen på tävlingarna...:angel: /Kamilla

Liknande trådar

Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 071
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 662
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 450
Senast: mackan
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 218
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar