Flera oklarheter kring auktionshästarna

Sv: Flera oklarheter kring auktionshästarna

Det måste vara någon person som ansvarig för försäljningen?:confused:
Personligen skulle jag alldrig köpa en häst utan "Pass" papper som medföljer....:cool:

Sv: Flera oklarheter kring auktionshästarna

Det var polisen som sålde hästarna.

Oavsett vem som ägde hästarna så var de i ett sådant skick att de fick omhändertas i maj, efter länsstyrelsens beslut om omhändertagande var djuren i polisens besittning.

Då var det också ägarna på Island som var ansvariga för hästarna och de som ska lastas för vanskötseln? De ska också betala hästarnas uppehälle på pensionaten i tre månader, med kostnaderna som är där för 40 hästar i tre månader så kan jag lova att det inte blev något över från auktionen.

Tråkig bara att detta drabbar tredje part.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Vet inte om jag bara haft otur eller om det är något annat tok. De senaste 5 åren har jag varit på 5 olika arbetsplatser. 2018 var jag...
Svar
4
· Visningar
1 827
Senast: Gotthard
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 923
Senast: Flixon
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tingsrätten ger den välkände avelsprofilen rätt. Han slipper betala polisens fakturor på över 800 000 kronor för hästar som omhändertogs...
Svar
4
· Visningar
1 480
Senast: Anders
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
18 354
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar