Flera missfall...

Sv: Flera missfall...

Tack för alla stöttande svar, det har börjat kännas lite bättre, men så fort jag börjar fundera känns det skit igen. Jag funderar på att försöka ganska snart igen. Jag vill ju inget hellre än att få en bebis igen. Jag tänker så ofta att gud vad tacksam jag skall vara för min son, det är verkligen ingen självklarhet att få bli mamma. Han är en gåva, den största man kan få!
 
Sv: Flera missfall...

Jag har haft 3-4 tidiga missfall innan det äntligen tog, och jag har varit jätteledsen varje gång. Min man ville inte försöka igen till slut för han tyckte det var så jobbigt att se mig så ledsen.

Nu är det en vecka kvar till bebis och jag är superlycklig, har haft en bra graviditet och tror att det blir en studsmattehoppare så som den lever om :D men så fort jag inte märker av bebis på en timme eller så blir jag nervös.

Lycka till, det ordnar sig säkert, men precis som du skriver kan man aldrig ta för givet att man bara kan skaffa barn när man vill, det har jag fått lära mig den hårda vägen.
 
Sv: Flera missfall...

Vi bestämde oss för att inte skydda oss och hoppas på positivt besked så snart som möjligt.

Nu sitter jag här igen och funderar, känner efter om jag kan vara gravid eller inte....
Har super ont i brösten, så antingen är mensen eller så kanske?

Så mycket känslor som far runt i kroppen. Ughh
 
Sv: Flera missfall...

ville bara önska er lycka till med bebis-skapandet! :)

och samtidigt ställa en fråga... om TS tillåter?

Är det så vanligt med missfall som det verkar i den här tråden?
 
Sv: Flera missfall...

har inte så mycket att säga, hoppas att det blir bättre nästa gång!! Jag var gravid och för mig hände det i vecka 14, då hade jag burit det döda fostret i 6 veckor, men kroppen fortsatte alla symptom. illamående, trötthet ont i brösten osv. jag var tom sjukskriven helt i två veckor, precis innan det hände. det är jättetråkigt att det händer, men man får försöka tänka på att det är ju antagligen något som är fel på det lilla fostret. men jag hoppas verkligen att det går bättre för er nästa gång, hoppas verkligen inte att du ska behöva genomgå den sorg som ett missfall innebär en gång till!! kram på dej!
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 252
Övr. Hund Alltså jag sliter snart mitt hår... Har en småosäker och väldigt försynt retrievertjej som gärna bär på saker. Stort föremålsintresse...
Svar
12
· Visningar
1 586
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 273
Senast: vallhund
·
Övr. Barn vet inte ens riktigt vad jag vill med detta eller vad jag egentligen vill skriva, me. Behöver nog bara skriva av mig... Jag har mått...
2 3
Svar
49
· Visningar
9 418
Senast: Treo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp