Flera hästar döda i stallbrand

Sv: Flera hästar döda i stallbrand

jag tycker då inte detta var ett tipptoppstall.. visserligen ett tag sen jag var där nu.. skumt ställe tycker jag det alltid vart iaf.. mycket skumt

Polisen rubricerar branden som mordbrand och jag är inte ett dugg förvånad.

jag tycker då inte detta var ett tipptoppstall.. visserligen ett tag sen jag var där nu.. skumt ställe tycker jag det alltid vart iaf.. mycket skumt

Håller med lite där, jag var ju där nyligen och det var verkligen inte ett ställe jag skulle vilja ha min häst på. Mest för oordningen dom hade iofs. Men oavsett så är detta otroligt hemskt.

Jag tittade bara på deras hemsida, och det såg väldigt fint ut.

Vilket ju såklart inte hindrar att det kan ha försiggått konstiga saker där.

Däremot gillar jag inte konceptet stall/lägenheter, just med tanke på brandrisken.

vill inte skriva mer här men det är hemskt det som hänt mot alla hästar.

Senast ändrad av en moderator:

Någon som hört nått nytt om detta fruktansvärda?

Christer och Emil Wulcan förlorade 10 av sina 11 hästar som var uppstallade på Asserdal.

:cry::cry::cry:

Vad var ditt ärende där då? eftersom du var där för ett tag sedan men inte tyckte det var något "tipp topp stall" och skummt hur då?

Det stod att en granne till stallet hade lyckats släppa ut 11 av hästarna.

Jag kan intyga till alla er som undrar hur hästarna kom ut att det fanns 3 - 4 pers på plats som sprang i ren panik och hämtade hästar inne i det brinnande stallet och ledde ut dom så gott det gick i hagarna utanför. vissa kom lösa i tumultet av ren otur. men de hästar som kom ut mår bra under omständigheterna. och har inga allvarliga skador.

dock så är det inte sant, det var min pappa, grannen o två till som bodde på gårde
(ja jag bodde på stallet)

En mardröm som blivit sann.

Det stod att 16 hästar av 27 hade omkommit, och att de överlevande hästarna hade tagit sig ut av egen kraft? Jag undrar hur de kunde göra det? En rejäl box tar man sig ju inte ur ens i full panik? Och det här var ju ett tipptoppstall. Tog de sig kanske ut när byggnaden hade börjat rasa?

Lösdrift har onekligen sina fördelar i sådana här sammanhang.

Det var min pappa , och en granne & sedan två till som bodde på gården, som hjälpte till o ta ut hästarna
(ja jag bodde på stallet)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Larmet om två lösa hästar på E22 kom in vid 21.30-tiden på lördagskvällen. Räddningstjänst, polis och ambulans ryckte ut, men innan de...
Svar
0
· Visningar
412
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 310
Senast: Roheryn
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
19 211
Senast: MML
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 241
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar