Flera hästar döda i stallbrand

Sv: Flera hästar döda i stallbrand

USCH! :cry:.

Jag ryser och tankarna går till drabbade hästägare.
Skickar en stor varm styrkekram till de drabbade.

En mardröm som blivit sann.

Det stod att 16 hästar av 27 hade omkommit, och att de överlevande hästarna hade tagit sig ut av egen kraft? Jag undrar hur de kunde göra det? En rejäl box tar man sig ju inte ur ens i full panik? Och det här var ju ett tipptoppstall. Tog de sig kanske ut när byggnaden hade börjat rasa?

Lösdrift har onekligen sina fördelar i sådana här sammanhang.

Grusom hendelse! :cry:

Tenk så ille det må ha vært for de som ikke kom seg ut. Og det må jo ha vært en psykisk påkjenning for de hestene som klarte å ta seg ut også.

Kondolerer til alle involverte.

Vi får håpe folk blir enda mer bevisst på brannsikkerhet og rutiner etter dette.

En mardröm som blivit sann.

Det stod att 16 hästar av 27 hade omkommit, och att de överlevande hästarna hade tagit sig ut av egen kraft? Jag undrar hur de kunde göra det? En rejäl box tar man sig ju inte ur ens i full panik? Och det här var ju ett tipptoppstall. Tog de sig kanske ut när byggnaden hade börjat rasa?

Lösdrift har onekligen sina fördelar i sådana här sammanhang.

Det stod att en granne till stallet hade lyckats släppa ut 11 av hästarna.

KL

Hästar i en brand har ju inte instinkten att försöka ta sig ut som vi människor har, utan stallet är det trygga där vill dom vara, det är ju därför flera av hästarna sprang in igen.

fy vad hemskt. :crazy:

min gamla ridskola brann ner för några dagar sen, var helt övertänd på sekunder. tror brannen började i den äldsta delen.

så alla ni som har hästar i gammla ladugårdar od, se över eran el! är oftast där det börjar brinna....

Detta är helt obegripligt och mina tankar går till alla drabbade hästägare.

En särskild tanke skänks till den amatörtränare som hade 9 hästar i sin träning varav 8 omkom i branden.

Ja.... en tung dag för kretsen som förlorade så många av sina fyrbenta vänner under loppet av några få timmar.... En tanke till alla drabbade...

Men hjälp vad läskigt, jag som var där och letade stallplats alldeles nyss. Stackars folket och hästarna, alltid varit en av alla mina mardrömmar att stallet ska brinna ner.

Sänker en tanke till alla drabbade. En extra tanke går till den bloggare som jag följt en längre tid och förlorade en häst i branden. Fruktansvärt.

Vilken hemsk olycka, tankarna går till alla som förlorat en vän i branden. Det här är nog allas vår värsta mardröm.

KL

Jag förfasas och skänker mina tankar idag till de hästar som omkom och dess tvåbenta vänner som nu står i sorg.:cry:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Larmet om två lösa hästar på E22 kom in vid 21.30-tiden på lördagskvällen. Räddningstjänst, polis och ambulans ryckte ut, men innan de...
Svar
0
· Visningar
412
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 310
Senast: Roheryn
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
19 211
Senast: MML
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 241
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar