flera därute..

Sv: flera därute..

Du är cool, fler kossor borde få ha en matte som du:)

edit:
Frittepower: Jag har dock sett många kossor i ordentliga galopper, alltså inga korsgalopper :) :p

Kanske vore något för dressyrbanorna om vi korsar era kor med "dressyrsteg" med våra med "galopp" :idea: ;)

JAAAAA vilken bra avelsplan vi kan lägga fram:banana:
Och med den aveln kommer vi föra in betydligt bättre ben osv!:idea:
Jag ska ta upp det här efter att alla kalvat in i vår så ordnar vi en massbetäckning med vårat avelsmål.:d :D

Härligt med rena galopper, jag undra vart i vårat led vi avla om våra till korsgalopper :confused: men men antar man inte kan få allt när ungdjuren går i svävande passage:bow: Traven är vår stolthet här på gården hehe....

ja det är inte illa med så fin trav :)

Jag tycker detta låter som en jättebra ide :idea: Vi kanske tillomed lyckas konkurrera ut de lokala snubbarna som sköter det där med individaveln hehe hoho :D :rofl:

Ja jag vet inte om det är vanligare med korsgalopp hos SRB än SLB, skulle inte tro det :rofl:
Visst har vi såna också, men jag tycker ofta jag spanat in galoppen och då sett att de tagit rena såna. Jag brukar kolla vilken galopp de helst föredrar, just av nyfikenhet. De är ju garanterat rätt så grovt antingen eller galopper, alltså alltid höger eller alltid vänster :D

nej inte korna men därimot red jag på grisarna när jag var liten, det var jätte kul :rofl:
vi hade allt från blixten till latis, jäklar vad det kunde gå...tror jag var ca 6-7 år gammal, fy fan vilka blåmärken man hade:rofl: :rofl:
dom gick givetvis ute i en stor hage när jag ängnade mej åt detta

Aldrig kört ko men red mycket kor när jag var liten och inte hade nån egen häst! Men alltid barbacka med grimma och grimskaft bara. Och sjutton vad välborstade kossorna var utanför vårt hus! De skulle ju ha daglig skötsel enligt mig! :D

En gång fick jag för mig att tjurkalven som stod tjudrad skulle ridas in...men han var för liten för mig ansåg jag så min 4 år yngre icke ridsugna lillasyster var den som skulle sitta på....hahaha! Det gick sådär...:eek:
Men inga skador men hon ville inte rida mer sen! :rofl:

Fy fan! Vilka minnen det väcker.... det var MIG Dexdemonia satte upp på tjurens rygg nämligen.... elaka systrar man har *hmpfh*

Åh..vill bara tacka för helt underbara bilder!!!

Borde bli vykort av dom. Jag hade köpt dom som julkort direkt!

Såg en dokumentär om en liten norsk tjej som hade en fjällko som sin "ridhäst".
I slutet av dokumentären så berättade hon att hon skulle få en Nordlandshäst men att hon aldrig skulle svika sin ko ändå (kommer tyvärr inte ihåg namnet på den) och slutbilderna var när kon och hon galopperade iväg över ängen med svansen i vädret!

Ja på kon alltså..

Åååååh , den svartvita kon VERA va ju bara underbar :love:
Vill också skaffa ko , men då jag bor typ utanför stan är ingen så haj på detta , men om ja flyttar upp till Norrland så vill mamma gärna föda upp Highland Cattle ( dom där oranga håriga vackra ni vet ;) )
Plus att ja skulle få egen pålle :D

Fy fan! Vilka minnen det väcker.... det var MIG Dexdemonia satte upp på tjurens rygg nämligen.... elaka systrar man har *hmpfh*

Tja man får som man förtjänar säger man väl? Du hade väl vart dum och tackat nej till en kagge? :rofl:

nej...va hemsk man var...men se, det blev ju en ryttare av dig till slut ändå! Det var nog mina lektioner på tjuren som satte den fina grunden! :bow:

Vad Vera är vacker!:love: Här hos oss finns bara monstertjurar o dom är inte så vackra...Men en o annan är faktiskt söt. Dom är jättegulliga när dom är små, och nån månad senare törs man inte vistas i hagen..Snyft:cry:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka