Flera ägg i olika storlekar..

Scilla

Trådstartare
Nu semineras mitt sto för fjärde gången och denna gången har hon tre ägg fast alla är i olika storlekar och till skillnad från förra gången så har hon ett ägg på vänster sida, alla andra gånger har hon släppt på höger sida.

Hur brukar statusen var för att få ett sto dräktig när de har flera ägg? är det mindre chans att få henne dräktig mot om hon bara har ett ägg? troligtvis så släpper hon bara ett ägg eftersom de hade så skiftande storlekar men blir det ägget påverkat av de andra äggen?

Någon som vet?

Jag har även bytt hingst denna gången för att ge henne så bra chans som möjligt att bli dräktig, jag bytte till Cuper och enligt ägarna så har alla ston i år utom ett tagit sig på första brunsten det andra stoet tog sig på andra försöket.

Glömde..

Är det någon som vet om det finns ston som bara tar sig då de släpper från en specifik äggledare? Seminstationen skulle kolla hur det var när hon blev dräktig förra gången om det var ett ägg från vänster äggledare då.

Sv: Flera ägg i olika storlekar..

En häst har i regel flera ägg på gång men släpper i regel iväg ett åt gången. De andra äggen "skrumpnar" bort och stör inte på nått vis det mest mogna ägget. Lycka till och hoppas hon blir dräktig :cool:

Liknande trådar

Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 726
Avel Hej! Jag känner mig frustrerad då jag hållt på hela sommaren med mitt sto som först hade bakterier (visade sig andra försöket), och...
Svar
8
· Visningar
847
Senast: athena
·
Avel Hej, Ber om ursäkt om den här typen av tråd redan finns men jag är ganska ny här och kunde inte hitta någon som berör just detta ämne...
Svar
15
· Visningar
3 838
Senast: Quandezza
·
Avel Nu har jag haft ut vet och mycket riktigt är stoet tomt. Eftersom vi har egen hingst tog vi hem honom från betet direkt och har släppt...
Svar
4
· Visningar
1 431
Senast: Cornelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama