fler än jag.....???

Sv: fler än jag.....???

När Anna Wahlgren fick frågon om varför hon skaffat så många barn, hade hon väl svarat i stil med: "-Det är så svårt att sluta när man väl börjat". Tyckte jag var bra svarat :D
 
Sv: fler än jag.....???

Hade en rätt jobbig graviditet med mitt första barn.Allt började i ca 7 mån, blodtr ökade och fick äggvita.Varje gång vi var på koll hade bltr ökat, huvudvärk vid minsta ansträngning.:(
Mot slutet blev jag inlagd pga ev havandeskapsförgiftning.
Låg där ca 1 vecka, fick sen åka hem och ligga så gott som still i soffan.Så den 8 juni skulle vi på koll vid spec gyn, där visade det sig att jag var öppen 3 cm:oHur hade det gått till?
Det var bara att knalla upp på förlossningen och sättas igång.
Det tog 21 h innan vår tjej tittade ut.Det var en hemsk förlossning med krystvärkar i 1,5 h:crazy:de sa att det var mina magmuskler som stretade emot(hade spelat handboll tills 7 mån,elit)
Tillslut fick de ta sugklocka och hon kom nästan på en gång.
Men jag sprack ganska bra:crazy::crazy:
Så efter den vändan ville jag absolut inte ha fler barn.
Men när hon var 3 år bestämde vi oss att skaffa en till, men då skulle jag bli snittad.
Så jag tog med mig förlossningsjournalen till barnmorskan och sa att jag ska ha ett snitt den här gången. Och så blev det:smirk:
Så den 27 maj kom vårat 2 barn, en kille:):banana:
 
Sv: fler än jag.....???

som bara vill ha ett barn och inga fler. alla runt omkring säger det e klart du ska ha fler....men jag hade en ganska jobbig förlossning och nu ca 7månader efter så kommer jag fortfarande ihåg HELA FÖRLOSSNINGEN.......jag vill verkligen inte ha fler barn.....visst har han varit världensbästa och lättaste barn.....men jag känner att jag vill inte gå igenom detta igen.....e det ingen annan som "nöjer" sig med 1barn????

Hej Milles mamma!

Jag är i lite samma situation som du, förlossningen är ett oöverstigligt hinder. Vi har diskuterat ett eventuellt syskon här hemma och vi har inte bestämt oss ännu.

Det som jag kan säga är att det nog finns hjälp att få om du skulle VILJA ha ett barn till. Och då menar jag inte vilja gå igenom förlossningen, utan ha ytterligare ett barn i famnen. Det måste man ju inte heller vilja, utan ett går alldeles ypperligt. Men jag tycker det vore synd om just din upplevelse av förlossningen skulle sätta stopp för familjebildningen.

Jag har gått hos Aurora-BM, psykolog samt har kontakt med flera här på buke som haft hemska förlossningar och som tagit nästa barn med kejsarsnitt. Jag vet fortfarande inte hur jag ska göra, men jag råder dig att prata med någon professionell om din förlossning, oavsett om du ska ha fler barn eller inte. Jag har kunnat släppa tanken på hur jag blev behandlad på förlossningen/BB till vardags pga professionell hjälp.

Fny
 
Sv: fler än jag.....???

Min äldsta är snart 8 år och jag ryser fortfarande då vi passerar BB där hon föddes. Jag kommer ihåg varenda lyktstolpe där i stan som jag stod och hängde emot medans jag var ute för att få igång förlossningen. Fy f...n så hemskt det var!!:eek:

Ja minns samma sak och min son är 7 år iår, här blir det inga fler ungar ur min mutta säger jag bara, kan nån annan vara gravid åt mig och framför allt föda barnet så ja tack men inte annars!!!
 
Sv: fler än jag.....???

Åhh, jag är tvärt om. Eller ja, det vet jag ju inte eftersom min son bara är 14 månader. Men just babygrejen är ju helt underbar :love:

Sedan tycker jag ju inte mindre om sonen ju större han blir, snarare tvärt om. Ändå har jag ett enormt babysug, utöver sonen.

Man är olika helt klart! Jag minns att jag och min svärmor pratade om det där med barn ganska långt innan det var aktuellt för mig och min man, och jag sade till henne något i stil med att "jag har gärna hur många barn som helst, om jag kan få dem levererade vid ett års ålder". Och det stämmer nog fortfarande rätt bra in på hur jag känner, tio år och ett barn senare.....
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 450
Senast: Queen
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 767
Senast: Milosari
·
Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 907
Senast: Eurydome
·
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
528
Senast: seahawk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp