fleecelindor+paddar vid transportering?

K

klaraN

hej! jag ska hyra en häst om någon månad, och undrar en grej... visst kan man använda vanliga fleecelindor samt paddar till transport istället för riktiga transportskydd? jag vet att det inte skyddar lika bra, men samtidigt känns det lite jobbigt och köpa NYA transportskydd för flera hundra, bara för att jag ska ha en häst i typ tre veckor...
tacksam för svar! :)

Sv: fleecelindor+paddar vid transportering?

hej.. jag kör alltid mina hästar med fleese badage i transporten. jag tycker det är mcyke snyggare å sitter mycke bättre än ett par transportskydd, lättare att få de som man vill.
vid tävlingstillfällen lndar jag bara till kotan och sen tar boots på.. det fungerar lika bra..:rofl: hopaps du får trevligt med din häst..:banana:

jaha okej! men vad bra! då slipper jag köpa ;) hehe!
jag såg ett par boots på hööks, "Old Macs G2". och om man använder dom behvöer man tydligen inte sko sin häst? var iaf så jag fattade det, men tyckte det lät skumt... gå in på sidan och kolla!

Det funkar med stallbandage i transporten, om man har en någorlunda lugn häst. Har själv varit med om att bandaget gått upp och suttit löst, men det hände inget allvarligt som tur var...:crazy:

Linda stadigt ner runt hoven, eller komplettera med boots.

De bootsen du pratar om, Old Macs, är inte rikigt till för det ändamålet. De täcker bara själva hoven och är tänkta som ersättning för järnskor.
Inget vidare skydd vid transport eller ridning om hästen trampar eller stryker sig runt kronranden, alltså.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 978
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 563
Senast: Sasse
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 108
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag har haft en hästpaus nu i 2 år då jag studerat och min häst blev till åren och fick tas bort i samband med att jag började...
Svar
17
· Visningar
2 275

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka