Dreamer

Trådstartare
Nån som är bra på Flash? Jag lyckas inte lista ut var man skriver in en href-tag! Alltså jag ska göra en länkning!
För att dessutom krångla till det så är sidan uppdelad i 4 bitar, en toppram, två smala sidoramar och så en stor i mitten.
Flashfilmen är själva menyn som ligger i toppramen, och länkarna ska öppnas i den stora mittramen. Hur 17 gör jag det..? Jag vet inte ens om jag ska göra det i Flash-programmet eller i DW. :confused:
 
Sv: Flash

Kör du frames eller tables?
Kör du frames så måste du döpa mitten ramen till något tex:
<name ="mitten">

Sen i din länkning i topramen skriver du bara tex:
<a href="hestistheshit.html" target="mitten">Hest Is The Shit</a>
Observera target="mitten"

Det här med targets går att använda i Flash också

Vad gäller flash så var det fruktansvärt längesen jag höll på med det. Det ska finnas någon ruta med inställningar för sådant, det dyker väll upp någon snart som kan det bättre.

Lycka till
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Flash

mittenramen har DW döpt till något i stil med UntitledFrame2.html eller liknande och det går bra för mig så länge.
jag förstår hur det går till att göra en länkning till en annan frame, det var inte det som var svårt, utan VAR någonstans i Flash jag hittar vart jag skriver in det.
Jag har en knapp med en Movie-animation, och den funkar bra, dvs när jag håller pekaren över den så kommer animationen som den ska, men nu vill jag att det ska hända något på "Hit" också och det vet jag inte var man gör...
Sen vet ju Flash inte om hur själva den färdiga webbsidan ser ut, det är det DW som har koll på, därav att jag inte vet om det kanske är så att jag måste ange det i DW istället? Fast jag kan ju inte editera själva flash-objektet i DW - eller kan jag?

Jag är supernybörjare på både Flash och DW och lär mig på learning-by-doing-basis därför kanske jag frågar om något väldigt "självklart", jag vet inte...
 
Sv: Flash

Det är skitsamma vad DW döpt mitten ramen till.. DU måste ändå ha med taggen <name="mitten"> i UntitledFrame2.html för att länkningen från toppenramen ska publiceras i mittenramen. När du kommit på hur du ska göra en länkning i flash vilket jag fortfarande inte kan hjälpa dig med då måste du ha med <a href="dinsidasomskavisasimitten.html" target="mitten">Din sida</a> för att länken ska öppnas i mittenramen.

Det är inte lätt i början :)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Flash

Som sagt, jag fattar att jag måste ange target=mitten........... Det jag behöver hjälp med är Hur jag kommer åt att editera en isolerad händelse (knapptryckning i detta fall) inuti flash fast från DW.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 239
Senast: mmbot
·
  • Låst
Tjatter Det var bättre förr. Världen var full av spänning, mysterier, romantik! Naturen var vild, och människan förundrad... Nu? Nu är allt...
135 136 137
Svar
2 723
· Visningar
99 384
Senast: Mammas
·
Relationer Om någon listar ut vem jag är så håll det gärna för er själva....(nytt nick) Jag träffade i feb en kille, han 35, jag är 29...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 845
Senast: Texaz
·
Utrustning Har ett bekymmer som jag inte vet huruvida det är ett stort problem eller ej. Köpte en ny häst. Fullblod 8år. Gick med SMAL passier...
Svar
12
· Visningar
2 298
Senast: MonteRose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Skaffa barn eller inte

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp