Fläkten på laptop

Riley

Trådstartare
Ska den verkligen gå igång så fort man slår på datorn, är det normalt eller något som är fel och bör fixas?

Sv: Fläkten på laptop

Nu vet jag inte vad du har för bärbar, men det är naturligt.
det kompakta formatet gör att man måste ha bra luftflöde i burken.
vill man sitta med den i knät så brukar man känna hur varm den är.
detta kan man lösa genom att göra en pc-bricka med pålimmade gummitassar på ovansidan som man har mellan sig själv och den bärbara.

Precis som Kuckeliku säger så är det normalt, på min kära mors två laptopar drar fläkten igång på en gång. Med mina två däremot, tar det längre tid. Upp till en timme brukar de vara knäpptysta, fast det beror ju på vilket underlag jag har dem på. I knäet går det fortare för fläkten att gå igång. Det varierar lite från tillverkare till tillverkare, tror jag.

Pappa har förresten en urgammal Dell laptop, den är också förvånansvärt tyst, konstigt nog.

Beror nog på hur datorn är funtad. När jag startar min laptop går fläktarna inte igång (de går igång kanske en gång var tredje/fjärde dag).

vill man sitta med den i knät så brukar man känna hur varm den är.

Ja, jag märkte det när den stått på något dygn och jag glatt ovetandes smällde upp den i mitt bara knä... :devil:

Det är förresten en HP, om någon nu skulle känna igen "beteendet" hos någon av samma märke. Men då behöver jag kanske inte oroa mig, har i alla fall inte märkt någon prestandaförsämring eller så.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har inget spelintresse, det mest krävande programmen jag kommer att använda tror jag är Lightroom och Photoshop. Vad jag förstått...
Svar
0
· Visningar
205
Senast: Cinzia
·
IT & mobiler Hjälp, please. Jag håller på med ett litet, väldigt simpelt projekt i iMovie och ska nu lägga till musik. Jag skaffade konto på...
Svar
2
· Visningar
270
Senast: KesoNeso
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 968
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 171

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka