Fläderträd.

åke

Trådstartare
Kan man ha det i hela sverige? Hur sköter man dom? Hur vill dom ha det? Soligt? Skuggigt? Är dom dyra? Hur stora blir dom?

Sv: Fläderträd.

Om det är vad jag tror att det är så fungerar det prima. Det växer som ogräs nere i Skåne. Men jag har sett det växa i högre breddgrader. Våran fläder är väl 3 meter hög ngnting men dne är typ 100 år gammal. Den står soligt men på samma gång lite i skuggan. Fast det kanske är olika saker vi menar nu x)

Jag vet inte var gränsen för fläder är, men när jag flyttade ner till Roslagen från Norrland hade jag tidigare aldrig sett fläder. Nu har vi en stor fläder på tomten, kanske 3 m hög? Den växer i halvskugga. Tror inte de är så fasligt dyra på plantskolor.

Du kan komma hit och hämta hur många du vill - ett sat*ns ogräs är det, sprider sig som bara den och är väldigt oönskade hos oss iallafall - men saften är ju god såklart...:D

Jag får ta det i sommar på vägen hem från Halmstad då. Haha.

Liknande trådar

Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
771
Senast: Tilly_85
·
Trädgård & Växter Någon som har en aning om vad för ägg det här är? De är ”utomhus” (på en physalisplanta på inglasad altan, men som dagtid är öppen vid...
Svar
0
· Visningar
266
Senast: Hedinn
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
488
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
419
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka