Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Om det är vad jag tror att det är så fungerar det prima. Det växer som ogräs nere i Skåne. Men jag har sett det växa i högre breddgrader. Våran fläder är väl 3 meter hög ngnting men dne är typ 100 år gammal. Den står soligt men på samma gång lite i skuggan. Fast det kanske är olika saker vi menar nu x)
Jag vet inte var gränsen för fläder är, men när jag flyttade ner till Roslagen från Norrland hade jag tidigare aldrig sett fläder. Nu har vi en stor fläder på tomten, kanske 3 m hög? Den växer i halvskugga. Tror inte de är så fasligt dyra på plantskolor.
Du kan komma hit och hämta hur många du vill - ett sat*ns ogräs är det, sprider sig som bara den och är väldigt oönskade hos oss iallafall - men saften är ju god såklart...
Trädgård & Växter
Någon som har en aning om vad för ägg det här är? De är ”utomhus” (på en physalisplanta på inglasad altan, men som dagtid är öppen vid...
Trädgård & Växter
Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter!
Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Trädgård & Växter
Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Hästnyheter I en ny internationell studie har forskare tittat närmare på hur utbredd användningen av hyperflexion är inom dressyrsporten, samt vilka...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.