Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Om det är vad jag tror att det är så fungerar det prima. Det växer som ogräs nere i Skåne. Men jag har sett det växa i högre breddgrader. Våran fläder är väl 3 meter hög ngnting men dne är typ 100 år gammal. Den står soligt men på samma gång lite i skuggan. Fast det kanske är olika saker vi menar nu x)
Jag vet inte var gränsen för fläder är, men när jag flyttade ner till Roslagen från Norrland hade jag tidigare aldrig sett fläder. Nu har vi en stor fläder på tomten, kanske 3 m hög? Den växer i halvskugga. Tror inte de är så fasligt dyra på plantskolor.
Du kan komma hit och hämta hur många du vill - ett sat*ns ogräs är det, sprider sig som bara den och är väldigt oönskade hos oss iallafall - men saften är ju god såklart...
Trädgård & Växter
Någon som har en aning om vad för ägg det här är? De är ”utomhus” (på en physalisplanta på inglasad altan, men som dagtid är öppen vid...
Trädgård & Växter
Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter!
Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Trädgård & Växter
Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Hästnyheter Sociala medier förmedlar ofta en förskönad bild av ridsportens glans och perfekta ridteknik.
Samtidigt växer en oro för att unga ryttare...
Skola & Jobb Har ni inte individuell lönesättning?! Att skylla på att man redan ligger högt i lön är bara en dålig ursäkt från arbetsgivaren för att...
Kläder & Bli fin Det hänger på att de har öppet också, de har ofta lite udda öppetider är min erfarenhet, men om det är öppet så är det helt klart värt...