Fjordingar

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare martina
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Min pojk är musblack efter Klappre 77.
Bilden intill är på honom. Fler bilder på bla honom (och alla andra såklart) finns på hemsidan.

Häftigt! Hur var han att rida? Jag har aldrig sett honom live, utan bara på kort tyvärr :(

Det var förra sommaren då så han var valack men...
nja han e ju av den "grövre" typen (rund o go :D) fast inte överdrivet, men han var rätt duktig i dressyren, har för mig han har tävlat en del med, lätt att samla i galoppen och så, hon som hade honom, hade han på foder och utbildade honom i lite akademisk ridkonst. En väldigt lugn o cool häst. Om du bor nära dalarna kanske du kan åka och hälsa på honom?

Har dock ridit äkta fjordhingstar i norge :)
guuu vilken härlig galopp dom har, vilken underbar känsla, den dagen jag har möjlighet att hålla en fjordhingst ska jag ha det! men för tillfället äger jag bara ston hehe.. Så det får vänta tills jag har min stora hästgård..

Men känslig kan jag inte kalla honom för :D
min fjordtjej är det däremot :)

Såg nu att du bodde i småland :(

Hoppa var han visst ingen talang i... Men han är snäll!

Ja, på Sindarve stod Eik 15 (hans stamtavla sitter kvar i gamla stallet), där stod också Lykke 125 och Markus 63. Nu finns ju Hugo 179? där. Många fina hingstar har dom haft genom åren. Många godkända hingstar som inte nämnts i detta inlägg är också födda på Sindarve.

Mitt fjordsto heter Lyndi och är efter Furubäcks Seger...=) hon är diplomsto med en godkänd hingst som avkomma.. han heter Fyndig Saluut... :banana:

Jag har haft en fjordvalack på foder med stammen Lyre 66 - Bamse 6!
Världens goaste häst :love:

Hade en fjordvalack e. Sölve - Peer Gynt.
Han hade bra gångarter och var väldigt trevlig i typen, men stor ! 148 cm fjording, det ni !

Katanja e. Dacke 104
och hennes galna son Kruse som på bilden för en gångs skull står still. Han är efter Cheen Femtio 207.
Båda hästarna är mycket trevliga. Kruse är väldigt "rörlig" men han är ju bara ett år så han får fjanta sig lite.

Sv: Re: Fjordingar

Hej!
Har en fjording efter Laban 136 är det någon som känner till honom /Maria

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 011
Senast: ildiko
·
Fordon Jag är på gång och ska byta bil, men tycker det är svårt med begagnade bilar. Min budget är ca 150 000 kr och det är ett plus om bilen...
Svar
6
· Visningar
605
Senast: Windy
·
Övr. Barn Jag kikar efter en joggingvagn med två sittplatser. Har ni någon erfarenhet? Thule verkar ju ha bra grejer vad jag förstår, men det...
Svar
16
· Visningar
813
Avel Jag är sugen på att börja avla, och undrar hur marknaden ser ut för alroundhästar? Jag vill prioritera friska och hållbara hästar med...
Svar
17
· Visningar
1 943

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka