Fjordingar

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare martina
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
M

martina

Vad är era hästar efter för föräldrar?
Ni som har Torjus 150 avkommor får gärna berätta hur dem är i psyket.

Ha det bra bland Fjordingar & Flugor ;)

min heter bello och är efter Lolle Leo 115 (tydligen ganska sällsynt) :cool:

Min första kärlek var en fjordhäst.
Jag tycker de är gudomligt söta.
Men det är synd att det finns så få musblacka.
De är ju helt underbart söta :d!
Känner ni någon som har en musblack och har ni någon bild på den?

Åsa

Min kompis har ett Torjus-sto född -91. Hon är jättemysig, envis ;) 155 cm hög. Gillar att hoppa men dressyr är inte lika kul, har blivit kör tidigare men blev skrämd så nu ska dom ev. försöka köra in henne igen. Bilder finns på den här sidan: Justina

//Liza

Fjordpojken på tre år som jag äger har Lunbrigg som pappa. Han har ett mycket coolt temperament, det är inte mycket som skrämmer honom. Trots det är han nyfiken och framåt.

Hans mamma som är sju år har ett helt annat. Hon är lite småtittig och blir mycket lättare skrämd än honom. Hon är känsligare än honom, och har en starkare tävlingsinstinkt(än så länge ialla fall :D). Hon är e. Alexander Lucas, som i sin tur är efter Dalar.

Gillar både mina guldklimpar väldigt mycket, trots att de ibland kan vara som natt och dag.

//Sofia

Jag har ett fjordsto på foder som är efter Torjus 150. Hon är väldigt envis och så men väldigt lättlärd. Är ofta pigg när man rider och gillar att busa i skogen med andra hästar. Hon har bara ridits i dressyr i ca ett år men går bra och tycker det är roligt, detsamma gäller hoppningen. Hon är världens underbaraste häst. Vi håller också på med NH och det gillar hon med. Hon är med andra ord en väldigt positiv allround häst! :)

Jag undrar om någon vet om någon sida där man kan forska i stamtavlor och få fram lite bilder och så på Torjus pappa Haugeblakken och andra släktingar? :confused:

Min syrra har en musblack hingst (3 år). Ej godkänd men vi skall göra ett försök till nästa år att få honom igenom. Jag har dock inga bilder inscannade. Men om du söker på fotosidan.se så finns hennes portfolio där. PM:a mig om du vill veta vad hon heter.

Dennis Drott på Skansen är efter Torjus. Dennis är också stor, kanske kan vi dra slutsatsen att Torjus lämnar stora avkommor? :idea:
Dennis är som du kanske vet en ypperlig alloundhäst och har vunnit allroundklassen på fjordriks två gånger, 2002 och 2003. Han har också kommit tvåa i riksdressyren (L:A 1) dessa två år.

Mitt sto är efter Markus 63 ue: Eik 15. Hon är av gammal stam eftersom hon är 23 år gammal.
Hennes föl har haft Lykke 125 och Knast Halsnaes 173 som pappor. Knast lämnar väldigt bra föl med gott lynne och i samarbete med mitt fina sto har han lämnat två utmärkta valacker (38 p) med jättefint psyke :bow:

Har en liten fjording efter Torjus 150 på skolanm och hon e jättetrevlkig

Jag har ridit Lunbrigg :D

Min fjordtjej e
Myklestaden - Sylvstein - Krossar - Ola Gik

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 011
Senast: ildiko
·
Fordon Jag är på gång och ska byta bil, men tycker det är svårt med begagnade bilar. Min budget är ca 150 000 kr och det är ett plus om bilen...
Svar
6
· Visningar
604
Senast: Windy
·
Övr. Barn Jag kikar efter en joggingvagn med två sittplatser. Har ni någon erfarenhet? Thule verkar ju ha bra grejer vad jag förstår, men det...
Svar
16
· Visningar
813
Avel Jag är sugen på att börja avla, och undrar hur marknaden ser ut för alroundhästar? Jag vill prioritera friska och hållbara hästar med...
Svar
17
· Visningar
1 943

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka