Fjordavel 2008 version II

Sv: Fjordavel 2008 version II

Du var inte den enda :p

Tack, vilket beröm :) *blir lite generad*

Nja, just nu är den gråe herrn en aning överbyggd så rörelserna är väl sådär. Sen är det svårt när han går i en hage med 4 gångartshalvblod :angel: Det går ju liksom inte riktigt att jämföra :rofl: De rör sig som gummibollar!

Han växer nog i sig!;)

Och i vår hingsthage med en brun och 2 gula så är det det den bruna som får "skämmas":o....

De två gula rör sig ledigare än den brune, frågan är bara om det är pga av att den brune har hemskt dåliga gångarter eller om det är di gule som rör sig bra?:rofl::angel:

Arn (e. Magne) rör sig bra - dock har han tappat all hingstkaraktär och ser mer ut som en gammal märr:crazy: - har era unghästar gått igenom liknande faser?:confused: (Vetlanda 2010 känns låååångt borta......)

Belinda verkar vara en mkt stolt mor!:D Den gamla damens första föl om jag inte missminner mig?

Stämmer alldeles utmärkt. 19 år gammal och första fölet. :love: Belindas mamma var för övrigt 18 år när hon fick Belinda, men hon hade ju fått fem föl tidigare.

19 år gammal och med gammal "hederlig" stam, Tullaren-Enok, stoet hittade A ute i "skogarna" och tyckte att det var värt att se om hon kunde få ett föl efter henne, extra kul att båda fölen i år blev stoföl!:laugh:

Skogstomten:Har lagt in 2 bilder på mimosa med föl,fast på bilddagboken,sök på Aspen61.:laugh:

Hej!
Ville lägga in en bild på vår fölunge, men vet inte hur man gör, nån som vill hjälpa?
//Linda

Lycka lägger inte in några bilder här, du får hålla utkik på hemsidan, de kommer nog upp där inom kort (men inte än tyvärr :( )

Apropå bilder, inga nya på Ala?

27790312.jpg

Jaha, nu ska vi se.... första gången jag försöker lägga upp bild här!
Om det kommer upp en bild så ska den föreställa Fröken Smilla som är född 10maj 2009. e: Kim Hero 221 och u: Trolla

Elektra Grönkulla.
Grattis
:banana:
Härligt namn också :D

Ljossa nu har jag mailat :D

mogreta söt lite sak :laugh:

aspen Kul! kul att se bilder på Mimosa och vilket fräscht stall dom verkar ha :laugh:

Hm synd att blixten träffade den stora gamla björken i hästhagen i somras och inte lagårn :devil:
Var ju inte så långt ifrån...
Hade inte varit dumt med ett nytt stall :angel:

Hej skogstomten! De andra korten utom dom på mimosa är hemma hos mig.
Det är mitt stall o mina fjordingar./aspen:rofl:

Stoföl e Melvin u Frida (cristall-Enar)f 18/5, troligtvis rödblakk

Hej skogstomten! De andra korten utom dom på mimosa är hemma hos mig.
Det är mitt stall o mina fjordingar./aspen:rofl:

:o:D
Trög jag var, har du gjort boxskyltarna själv?
I ett annat stall i en annan tid i ..
Äh det hade vareit kul att ha boxskyltar egentligen.
Fina iaf och stallet tja det vet du ju nu vad jag gillade :rofl:

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 876
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Avel Här fortsätter diskussionerna om fjordavel från den gamla tråden.
60 61 62
Svar
1 237
· Visningar
81 065
Senast: ameo
·
Avel Ny säsong - ny tråd! Vilka planerar att betäcka sina New forestston 2008? Vilka hingstar planerar nu att använda? Motivera gärna era...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 363
Senast: KLNF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka