Fjordavel 2008 version II

Sv: Fjordavel 2008 version II

Va kul att dom blir ombetäckta! Jag gillar Lysluggen jättemkt:idea: Han har Sveriges bästa ben på fjordhingst, med mina mått mätt! Ett otroligt vackert huvud och bra överlinje. Hans nackdel är den grova lite korta halsen, men även solen har ju sina fläckar:banana:

Jag har ett sto som är liten o nätt i typen ,hade tänkt ta henne till lysluggen .Han ger ganska stora avkommor har jag hört.Mitt andra sto bitte är stor i typen,tänkte ta en liten mindre hingst till henne den här gången.Och då blev det aslan.:laugh:

Nä, när är han född? Har bara hans helsyskon California, Corona och Classic.

Tack för informationen! Nu är han inlagd. Knepigt att Vilje inte är högre än AB-premierad, tycker han har fått så många avkommor... Från 1992 och framåt har han ju fått 44 stycken. :confused:

Vilje stod i Skåne i tre år och betäckte en hel del ston från uppfödare som inte är så intresserade av att visa sina avkommor, jag misstänker att MASSOR av dessa har förpassats över gränsen till annat EUland....

Lysluggen är en stark kandidat när det väl blir dags att betäcka min tant igen,
delvis pga benen.
Får väl hoppas på han ben och hennes hals :Dmen då kommer väl hans hals och hennes ben istället :devil:

Har du med Anna 2523 f. 1981 e: Patrik 74 U: Filipa 2027?

Fler Filipa föl:

Ronja 1985 e: Falcon 102
Madicken 1988 e: Musse Pigg 131
Pia-Lotta 1989 e: Baal 38

Folda 46 föl:

Flicka 1961 e: Frank 4
Fanny 1962 e: Conrad 7
Fabiola 1963 e: Conrad 7
Marianne 1969 e: Conrad 7
Filipa 1975 e: Gullebrand 51

Har du dessa? (Jag har varit på Skenekull:angel:)

Ja, alla stamboksförda ston har jag, men det jag inte alltid har är information om deras icke stamboksförda avkommor. Filipas Anna hade jag och jag hade Ronja, men inte hennes namn. Jag hade varken Madicken eller Pia-Lotta. :bow:

Alla Foldas stoföl som du nämner är stamboksförda, så de har jag. Däremot har jag inte hennes två stoföl efter Håvang 3 (f. 1970 och 1972). Samma med Filipa, vad heter hennes dotter f. 1980 e. Patrik, hennes son f. 1983 e. Tim, hennes son f. 1986 e. Falcon och hennes föl (kön?) f. 1987 e. Tunar?

Jag har så smått börjat gå igenom avkommor som finns inlagda i Blå basen, kruxet är bara att det inte alltid stämmer. :crazy: Hittade ett sto idag som var född 1957 och som fått en avkomma född 1992. :grin:

Jag kan kolla läget med Anna när jag pratar med henne nästa gång!

Och vet inte hon så vet hennes pappa det, eller borde veta eftersom det är antingen han eller hans far som har fött upp dem!

Och det var ju Filipas Anna som fick fång? Det jag mailade dig om för ett tag sen?

Det har jag helt missat? :o Mailade du på buke eller riktiga mailen? *förvirrad* Men jag lägger in det där också nu. :)

Vet inte om jag nämnt det tidigare i den här tråden, men jag har blivit mer eller mindre övertalad/övertygad att betäcka Ariel nästa år. Eftersom jag har sett alldeles för få hingstar och avkommor i mina dagar, så vill jag börja redan i år med att spana runt en del. Min förhoppning är att jag skall kunna göra det på några av årets utställningar.

Det problem jag brottas med just nu är att jag är intresserad av några hingstar om utifall fölet blir ett hingstföl och några helt andra hingstar om det blir ett stoföl. :crazy: Hur resonerar ni erfarna uppfödare? Vad är det som gör att just DEN hingsten passar just detta år? :bow:

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 878
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Avel Här fortsätter diskussionerna om fjordavel från den gamla tråden.
60 61 62
Svar
1 237
· Visningar
81 065
Senast: ameo
·
Avel Ny säsong - ny tråd! Vilka planerar att betäcka sina New forestston 2008? Vilka hingstar planerar nu att använda? Motivera gärna era...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 366
Senast: KLNF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Senast tagna bilden XVI