Fjordavel 2008 version II

Sv: Fjordavel 2008 version II

Tack för all uppdatering! :bow: Speciellt roligt med några nya hästar, har nu bara 15 hästar kvar till jag spräcker 28000-gränsen! :banana:

Har du Linus med? Halvbror till Ljossa? F. -85, fast inte i livet längre. Pappa får jag nog tänka till lite om... Det finns ju fler Lotta-ungar också. Vilka har du?
*hjälper gärna till att spränga gränser*

Oj, här va man visst ökänd!:p Kul att känna sej så välkommen i något sammanhang, det var länge sedan:bow:

Har roat mej med att kolla stamtavlor på 2årshigstar:
Lemirs båda söner är ju intressanta, med tanke på att han är kastrerad och lite udda stammade
Lysluggens son, den hingst som idag har "Sveriges bästa ben" har alltid tyckt om Lluggen
Argus Frö- Morke. Är väldigt svag för Mumsas Athena och hennes far S.Mykke!
Belgarion- Max- Tonic intressant (har ju Tonic i mina ston.
Yatsy- Tamlin var en mkt trevlig unge när mamman var här på betäckning.
Gulmåras Ebel- kolla gulmåras hemsida och se vilken utstrålning den grabben har, dessutom viktigt att Tamlin får in någon mer son!
Ringo-Trixi, ska bli kul att se denna avkomma!
Vet ej vilka som ännu är hingstar och som ska visas, och dessutom passera nålsögat! Är vi ute på tunn is eller?

Sen till de väntade fölisarna;)
Brynje:
Tullita, Lyndi
Charlander:
Mumsas Athena
Cristall:
Gudrun
Lemir:
T. Mastizze
F.Io:
T.Linett
Hugo:
Trixi, S.Gnutta, K.Borka
Melvin:
Ebba, Frida, Cickan, Dollan
Lysluggen:
Troja
Mykle tind:
Bettie
Ringo:
Knuts Fedra
Gusten:
Kaka
Någon av ovanstående bör väl bli en hingstunge som kan föra det lite Udda blodet vidare, eller? Vi har själv beställt 2 hingstföl e S.Myckle, så vi får se. Valde dock att ha Myckle utanför så ni inte tror att jag favoritiserar honom:idea: oj tar det 2 år innan dom går att få godkända, det tänkte jag inte på:D

syns snart igen/ L-G

Kära Herr Udda! Vad roligt att se dig i det här eterhörnet. Att läsa om dina funderingar är alltid lika intressant.

Har du Linus med? Halvbror till Ljossa? F. -85, fast inte i livet längre. Pappa får jag nog tänka till lite om... Det finns ju fler Lotta-ungar också. Vilka har du?
*hjälper gärna till att spränga gränser*

Haha, det är toppen! :D Jag har inte Linus, och inte finns han i Blå Basen heller. *lägger till* Gräv gärna lite efter pappan...

De Lotta-föl jag har är namnlös e. Frank 4, Ljossa (förstås), Bobbo och Cortina. :)

Okej, nu har jag läst ÖFF propp till utställningen den 8 augusti och jag VILL, VILL, VILL åka. :cry: Men jag är tveksam om jag vågar mig ut ensam med Ariel, när jag inte ens är säker på att köra transport. Jag vågar inte köra via Stockholm, så det blir ju dessutom en längre resa. Men det vore så himla kul att komma iväg och ha något att träna inför också.

Vad säger ni, vågar man åka själv?

Har du inte möjlighet att träna lite transportkörning innan? :) Jag ska bege mig iväg första gången själv med Charlie på fredag. Då är det träning i ridhuset. :)

Jag har möjlighet att träna med släpvagn under hela sommaren. Det som oroar mig är att jag dels kommer köra en bil jag aldrig kört tidigare (hyrbil) och att jag dels är HELT ENSAM när jag kör Ariel i transporten. :crazy:

Funderar nästan på att kolla upp hur mycket det skulle kosta att anlita en speditör istället.

Det kan ju även bli ett problem att vara helt ensam på plats också... Du har ingen som kan hjälpa dig hålla henne, lasta etc etc...

Nä precis. :( Nog för att hon vanligtvis är extremt lätthanterlig, men man vet ju att de brukar bli lite mer tossiga när de är ute på äventyr.

Om du bara ser till att komma på plats så ska vi nog skaka fram en hinknisse till dig. Jag ska nog också komma med två hästar och jag behöver fullständig service en sån dag. Det innebär att jag tömmer Björkvik på folk den dagen. En som håller reda på mig, en till vardera hästen och någon som springer tjusigt. En som fotar och en som skriver protokoll och har koll på totalläget. Själv kommer jag vimsa omkring och babbla en massa smörja. Får nog hyra en buss också vid närmare eftertanke.

Buss? Inte hästbuss? *hoppfull*

Jag är mest bekymrad att åka själv, på utställningen ordnar det sig säkert. Men åka så långt alldeles själv, tänk om något händer. :eek:

Försöker övertala min hästointresserade kusin att hänga med, då får jag guidning genom Stockholm också. :p

Tack för alla uppdateringarna! Härligt att du orkar!!

Vad gäller ÖFF visningen så kommer vi säkert åka ner, med eller utan häst vet jag inte.Men åker vi utan häst kan vi ju åka med dig och åker vid med så kan vi ju ligga efter varann längs vägen så är du inte helt ensam iaf :)

Vad det har skrivits mkt, int evarit inne på en dag och MASSOR att läsa ikapp, så roligt :D:D:D

15 stycken... ja, det skall vi väl kunna hjälpa dig att knäcka!
Vad exakt är du intresserad av, unghästar?

Haha, det är toppen! :D Jag har inte Linus, och inte finns han i Blå Basen heller. *lägger till* Gräv gärna lite efter pappan...

De Lotta-föl jag har är namnlös e. Frank 4, Ljossa (förstås), Bobbo och Cortina. :)

Ha! Där kom det! Linus är född 1985 om jag inte minns fel och pappa är Hegg 128! Linus finns inte kvar här utan betar sida vid sida med Ljossa på de evigt gröna ängarna!

Cortina har en Sefyr efter sig. Har du med honom... ? Den namnlöse efter Frank 4 får jag fnula lite på... Bobbo dog som föl om jag inte minns fel, helbror med antingen Ljossa eller Linus. Rödblack! :)

Ljossas ungar har du väl? Dajsie, Ljulius och Ljass.

Sk komplettera 3-års stona lite, får ju hålla reda på sina barn;)
Temperament:
Safira (u carolina f94-Nambus 174-Fridola f81-Bure53- Taffsnäs Effe 48-Bure-53
Cia (u Cizka f99-Alexander Lucas- Jina 2774-Kasper47- Bamse6-Thot Norman D108)
NN (Almina f01-Almin153-Freja2852- Örken Peer 116-Ekeholms Peer 67- Lasse12)
Ska verkligen försöka att få ägarna (eller jag) att visa dom på 3års premiering:p

Nu blev det lite fel, så blir det när man inte redigerar:idea:
Safira: Nambus-Bure-Effe-URBAN24 ska det va!

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 878
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Avel Här fortsätter diskussionerna om fjordavel från den gamla tråden.
60 61 62
Svar
1 237
· Visningar
81 065
Senast: ameo
·
Avel Ny säsong - ny tråd! Vilka planerar att betäcka sina New forestston 2008? Vilka hingstar planerar nu att använda? Motivera gärna era...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 366
Senast: KLNF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka