Fjordavel 2008 version II

Sv: Fjordavel 2008 version II

Haha, tack vad underbart! *roar mig kungligt med basen*

Den enda jag hade efter Cortina var Berlina, så Sefyr är tillagd. Pappa till honom?

Bobbo var helbror till Ljossa. Att han var rödblack var däremot nytt, det ger ny dna-kod både på Ljosen och Lotta. :bow: *gör en minnesanteckning att kontakta SFF:s webmaster*

Ja, Ljossas föl har jag, men jag tar tacksamt emot exakt födelsedata på dem! :D

15 stycken... ja, det skall vi väl kunna hjälpa dig att knäcka!
Vad exakt är du intresserad av, unghästar?

Exakt är jag egentligen intresserad av Lenes linje, men jag tror jag har den mesta information som går att gräva fram där. Om inte annat skall jag publicera ett släktträd framöver och se om ni har något mer att tillföra.

Som det är nu tar jag tacksamt emot alla föl som ston fått efter sista stamboken, för det är ju dem det är svårt att få tag på. Fast Grönkullas har jag redan i basen. :D

Safira (u carolina f94-Nambus 174-Fridola f81-Bure53- Taffsnäs Effe 48

Den här har jag inte hittat reda på... Har följande ston med Taffsnäs Effe som pappa och Urban som morfar:

Freja 1348
Freja 1776
nn u. Belly 1002

Vem är det som är mamma till Fridola? :confused: Freja 1776 känns mest vettig, då hon fått ett stoföl född 1982 efter Bure. Men jag vill ju vara säker. Hjäääälp! :bow:

Det börjar ta sig. Nu fattas bara nio hästar...

Jag är extra nyfiken på härstamningen ovan, samt om någon vet fortsättningen på Freja 2852:s stolinje. Jag har bara mamma Lady och mormor Laika e. Lasse. :bow:

Har många sådana lösa trådar, som skulle fixa till sig direkt om jag bara kunde lägga händerna på registreringsuppgifterna för fjordhästar. :angel: I många fall finns det ju längre stam, det är bara det att stamboken enbart skriver ut tre generationer.

Den här har jag inte hittat reda på... Har följande ston med Taffsnäs Effe som pappa och Urban som morfar:

Freja 1348
Freja 1776
nn u. Belly 1002

Vem är det som är mamma till Fridola? :confused: Freja 1776 känns mest vettig, då hon fått ett stoföl född 1982 efter Bure. Men jag vill ju vara säker. Hjäääälp! :bow:

Det är inte Freja 1348 iallafall, hennes föl har jag koll på. Fridola heter fö. Fidola !!! Träffade den hästen för MÅNGA år sedan när hon stod på Skivarps Ryttarförening eller ridklubb.

Freja 1776 är mormor till carolina!
Frejas mormorsmor va Åse 123 född 1953 i Danmark importerad 1961 av Stig Remvig i Eslöv:idea:

Tack snälla! :bow: Jag gillar när det är ordning och reda i min bas.

Bara 6 hästar kvar! :banana: Jag funderar starkt på att ställa till med kalas när jag nått 30000 hästar. Vad tycker ni? :p

Absolut, jag har ju lovat dej en middag:idea:, så om du bjuder på förätt och jag på middag, så får din bas va dessert:d

Det låter som en toppenidé. Vad sägs om att krydda det hela med en generalmönstring av alla fjordhingstar! :idea:

Jag vågar inte köra via Stockholm, så det blir ju dessutom en längre resa.

Vill bara rätta mig själv efter en koll på kartan. Det blir faktiskt längre att åka genom Stockholm och eftersom jag inte kan räkna med snabbare resa (kör ju 80 km/h som max oavsett om det är motorväg), så finns det ingen anledning att köra genom Stockholm. :banana:

Det här verkar mer och mer lovande...

Haha, tack vad underbart! *roar mig kungligt med basen*

Den enda jag hade efter Cortina var Berlina, så Sefyr är tillagd. Pappa till honom?

Bobbo var helbror till Ljossa. Att han var rödblack var däremot nytt, det ger ny dna-kod både på Ljosen och Lotta. :bow: *gör en minnesanteckning att kontakta SFF:s webmaster*

Ja, Ljossas föl har jag, men jag tar tacksamt emot exakt födelsedata på dem! :D

Vänta! Bobbo var inte rödblack, jag blandar ihop honom med någon annan... Återkommer med den ungen! För en Lotta-unge var rödblack med dog tidigt. Fölet före Linus... Kollar upp och återkommer! Bobbo kanske finns i livet också...

Födelsedata på
Dajsie - hm... Vet inte. Hon bor ju i Finland numera...

Ljass 21 maj 2006

Ljulius får du nog från Emmy om. Jag hittar det inte här. Hon har ju koll. Undra om det inte var 7 juni...

Pappa till Sefyr? Jag återkommer...

Dt finns en Corona efter Cortina också... Ska fnula på stam och år där...

*många gamla hjärnceller att skaka i nu*

Senast ändrad:

Lotta fick ett stoföl e. Frank 4 1978, kan det vara det fölet?

Fem hästar kvar... ;)

Ljulius är född 6/6- 2004 :)

HabinaAnnars har jag inte så mkt att bidra med, Gandalf och Daqar har du väl koll på antar jag?

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 878
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Avel Här fortsätter diskussionerna om fjordavel från den gamla tråden.
60 61 62
Svar
1 237
· Visningar
81 065
Senast: ameo
·
Avel Ny säsong - ny tråd! Vilka planerar att betäcka sina New forestston 2008? Vilka hingstar planerar nu att använda? Motivera gärna era...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 366
Senast: KLNF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka