Fjordavel 2008 version II

Sv: Fjordavel 2008 version II

Hmm..jag gillar verkligen Mykletind. Hur stor är han? De norska har en liten tendens att vara lite mindre...

Eftersom det inte är min häst så har jag inte en aning;)

Men ett tips är ju att skicka ett PM till lycka som Mykletind bor hos:idea:

Hahahaha!:rofl:

Ser fram emot dina urin-jagningsdagar! :rofl:

Men har hon inget tillfälle när hon alltid brukar kissa? Typ när hon kommer in, nyströad box eller liknande? Det kan hjälpa!
Vi satte fast det vi skulle samla upp urinet i på ett kvastskaft som vi kunde hålla i men inte stå bakom och störa, kanske kan vara ngt?

Det är ju klart en idé, för hon lär ju sluta kissa om jag kommer kutandes med en hink in i boxen :D

Jag får försöka kolla när hon kissar nu tills jag kan ta provet. Man kunde inte ta det förrens 120d och hon är idag på dag 100.

Mindre? Jag tycker det är helt tvärtom - de norska fjordingarna är högre/större!

Enligt Svehäst så är Mykletind 143 cm.

Senast ändrad:

Då vill jag oxå ha bildbevis på två fnittrande tjejer som jagar Frök-kiss :rofl::rofl:

*trillar av stolen! :D*

Mindre? Jag tycker det är helt tvärtom - de norska fjordingarna är högre/större!

Enligt Svehäst så är Mykletind 143 cm.

Ja, de svenska fjordhingstarna är betydligt mindre än både de danska och norska! De sista åren har de blivit mindre och mindre verkar det som och ett flertal är numera under 140 cm, om det är bra eller dåligt låter jag vara osagt.

Merinas Emil som vann treårsringen på Nordfjordeid i år var 150 cm, det var en rejäl häst att hänga Sveriges medalj på!

Ronnjo, Mykletinds son som vann fyraårsringen mätte 148 och Mykletind själv mättes till 149 cm med laserpass.

Han har en hel mängd olika mankhöjder i de olika länderna han varit och premierats i, dock är han slutmätt 145,5 cm (tävlar hopp bland Dponnyer) och det var nog det noggrannaste mättillfället! Han har en rejäl manke så han ser ju dessutom stor ut!

Vi har ju dessutom sett många avkommor efter honom och de är liksom sin pappa högresta och relativt stora!

Mitt sto är också dräktig:banana:
Tvetas Mastizze 2849 (Torjus 150- Mascot 68) dräktig med Lemir 223 beräknad fölning 17/6-09

Mitt sto är också dräktig:banana:
Tvetas Mastizze 2849 (Torjus 150- Mascot 68) dräktig med Lemir 223 beräknad fölning 17/6-09

Så kul att ett Tvetasto till är dräktigt! Det har varit ganska tunnsått med dem ett par år. Är stuteriet kanske på väg att återuppväckas?

Det här blir väl dessutom Lemirs sista fölomgång om jag är rätt underrättad?

Jag hade Tvetas Morina på betäckning här i somras och hon är dräktig med MT, dessutom har hon en fin tvååring e. Tamlin 226, som förhoppningsvis skall betäckas i vår.

Morris är ett ganska litet sto som har fantastisk trav!!

Ja, om stuteriet är på G igen får framtiden utvisa men jag har två ungston på väg också. Inte egen uppfödda men man måste ju hitta lite nytt blod också.

Du har helt rätt om Lemir, han är kastrerad och såld - får se vad hans söner går för nästa höst:confused: om de kan föra blodet vidare.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 878
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Avel Här fortsätter diskussionerna om fjordavel från den gamla tråden.
60 61 62
Svar
1 237
· Visningar
81 065
Senast: ameo
·
Avel Ny säsong - ny tråd! Vilka planerar att betäcka sina New forestston 2008? Vilka hingstar planerar nu att använda? Motivera gärna era...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 367
Senast: KLNF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka