Fjällnoraritten

fallon

Trådstartare
Stort tack till arrangören, funktionärer och alla inblandade till en otroligt trevlig tävlingsdag på Fjällnora! Jeanette o Jacob

Sv: Fjällnoraritten

Stort tack till arrangören, funktionärer och alla inblandade till en otroligt trevlig tävlingsdag på Fjällnora! Jeanette o Jacob

En liten uppdatering - hon som föll av ute i skogen skall gå gipsad i 4 veckor och nr 58 som fick sig en flygtur innan starten, skadade ett ledband i vänster knä.

Synd bara att tiderna i klass 2 blev felaktiga pga att tävlingsledningen inte observerade att det stod fel tider i programmet och på nätet. Han skickade då iväg de som skulle rida 10.45 redan 10.35 och hävdade att alla var informerade och på plats ... vilket inte var fallet! Skärpning tävlingsledningen!

Menar du att tjejen som åkte av och som hästen stack iväg för dessutom skadade sig själv så illa?? I sådant fall ruskigt otäckt för vi mötte henne och stannade, givetvis, och frågade vad som hänt och om hon behövde hjälp och hon såg faktiskt ok ut utan hälta. fy vad läskigt!

Ja visst kan det bli lite tokigt så ibland, vi drabbades också av detta. Men vad gör det? Tävlingsledningen korrigerade ju resultaten så ingen skada är ju skedd.

Det finns lite bilder från tävlingen på distansrittstockholms hemsida.

En liten uppdatering - hon som föll av ute i skogen skall gå gipsad i 4 veckor och nr 58 som fick sig en flygtur innan starten, skadade ett ledband i vänster knä.

Synd bara att tiderna i klass 2 blev felaktiga pga att tävlingsledningen inte observerade att det stod fel tider i programmet och på nätet. Han skickade då iväg de som skulle rida 10.45 redan 10.35 och hävdade att alla var informerade och på plats ... vilket inte var fallet! Skärpning tävlingsledningen!

Kan även berätta att hästen som stack iväg i skogen klarade sig med ett djupt sår som nu är sytt och lär vara helt återställd inom tre veckor.

Det är ett under att det inte blev värre. Jag trodde efter första telefonsamtalet att jag varken skulle se mamma eller hästen någonsin igen.

/Amanda som tar väl hand om sina två sjuklingar

En påpminnelse till er som blev skadade - tänk på att det finns en olycksfallsförsäkring som hänger ihop med er licens. Kolla upp om ni har haft utgifter i samband med olyckan. Du hittar den under Ridsportförbundets hemsida/tävlingar/licens...

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 473
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Hej ! Jag skulle behöva lite hjälp. Jag har börjat söka medryttarhäst eller ja jag ska lägga ut en annons snart och undrar lite vart...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 373
Senast: Signe9
·
Hästmänniskan Hej! Snart är det dags för uppkörning B96, har övat säkerhetskontroll så den sitter som berget,behöver dock öva lite mer gällande...
Svar
4
· Visningar
862
Senast: Ketrawzc
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 273
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar