Fast bilar säljs inte i kilopris. Du kan hitta en fräsch äldre kombi för en hygglig peng.
Men en kombi kostar betydligt mer i drift än en soppasnål småbil.
TS har skrivit tydligt att kombi är ointressant.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast bilar säljs inte i kilopris. Du kan hitta en fräsch äldre kombi för en hygglig peng.
Men en kombi kostar betydligt mer i drift än en soppasnål småbil.
TS har skrivit tydligt att kombi är ointressant.
För att få ut maximalt på höjden i bilar med lasttröskel rekommenderar jag en tvådelad bur:
Då ställer man liksom in botten först, sen överdelen och skruvar ihop. Min är av märket Robust och jag har inte sett några andra märken som har den lösningen, men det kanske finns! Jag hittade min på blocket, den var gjord för en annan bil men passade även perfekt i min
Om bilen är billig eller dyr i drift beror väl snarare på motor och bränsletyp än vilken kaross den har...
Ja TS skrev det men man kan väl alltid ändra sig, därav mitt förslag.
Hur som helst så har TS redan köpt bilen så vi kan väl lägga ner diskussionen nu?
Jag specialbeställde bur från Robust. Är jättenöjd! Ville ha en extra bred enkelbur som skulle passa i en bil med tröskel.
Ring eller åk till Robust, dom är jättetrevliga och gör buren precis så som du vill ha den!
@Flash5, tjusig! Vad kostade den?
Vad fin bur! Trådkapar tråden lite då jag har problem med att min kombi har tröskel i skuffen....(förbereder inför kommande valp). Funkar det bra med denna lösning angående tröskeln?
För att vara exakt så kostade buren 4600kr tror jag, sen gick frakten till Dalarna på 800krDen kostade strax över 5000kr har jag för mig... Den har 3 års garanti på att vara skrammelfri dessutom.
@Flash5 Jag mailade dem och om inte ens bilmodell fanns i deras lista var en tyvärr tvungen att åka till dem för mätning
@Miao Där ser man! Konstigt de svarade annorlunda i mailet, men har det gått för dig borde det såklart även gå för mig! Tack