kryckan
Trådstartare
Min häst har vad veterinären tror är en spricka eller en fraktur på hovbenet. Vi har röntgat två gånger, första gången 8 dagar efter att hästen blev halt och andra gången 14 dagar efter att att hältan uppstod. Första gången syntes ingenting på röntgen men andra gången vi röntgade kunde man ana en spricka på hovbenet. Veterinären är ändå inte säker på att det är en spricka som syns utan vill att vi röntgar efter en månad igen, en månad efter det att hältan uppstod alltså.
Men, kan det verkligen ta en månad innan en fraktur eller spricka syns på röntgen? jag har förstått att frakturer på just hovbenet ibland kan vara svåra att hitta på röntgen.
Någon som varit med om att man behövt röntga flera gånger och att det gått ett tag innan frakturen hittades?
Så frustrerande detta och jag hoppas fortfarande att det ändå är en hovböld som vi inte lyckats hitta och som inte vill komma ut...
Men, kan det verkligen ta en månad innan en fraktur eller spricka syns på röntgen? jag har förstått att frakturer på just hovbenet ibland kan vara svåra att hitta på röntgen.
Någon som varit med om att man behövt röntga flera gånger och att det gått ett tag innan frakturen hittades?
Så frustrerande detta och jag hoppas fortfarande att det ändå är en hovböld som vi inte lyckats hitta och som inte vill komma ut...