Guldponnyn

Trådstartare
Hej igen kära fiskvänner, nu misstänker jag STARKT att min ena svärdbärarhona ska ha bebisar. Så då undrar jag om några av ynglen kan växa upp i ett 10-Liters eller om det blir för litet. Jag vill bara ha ett billigt där bebisarna kan växa upp, sedan tänker jag nog tömma det igen. Yngelkar vill jag INTE ha. Tips och tankar är jag väldigt tacksam för! :)

Hej igen kära fiskvänner, nu misstänker jag STARKT att min ena svärdbärarhona ska ha bebisar. Så då undrar jag om några av ynglen kan växa upp i ett 10-Liters eller om det blir för litet. Jag vill bara ha ett billigt där bebisarna kan växa upp, sedan tänker jag nog tömma det igen. Yngelkar vill jag INTE ha. Tips och tankar är jag väldigt tacksam för! :)

Självklart kan ynglen växa till viss storlek i ett tio liters akvarium, men med tanke på allt extra besvär med att hålla rent och rätt perimetrar i ett extra kar som är så litet tycker jag att en flytande nätbur är Mycket lättare att hantera och mindre stress för yngel som växer så snabbt och enkelt. Mitt allra hetaste förslag är dock helt enkelt riktligt med växtlighet, gärna flytväxster och/eller mossa och att låta ynglen klara sig på egen hand i det stora karet. Du kommer få fler kullar! :)
Vilka andra fiskar finns i karet?

Liknande trådar

R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
802
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
888
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
853
Senast: MML
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 493
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Valet i USA