fisketråd som "graman"

Sv: fisketråd som "graman"

Man tävlar ju för att stämma av att man är på rätt väg (det gör i alla fall jag) och då hjälper inte en fiskelina.

Och sura ryttarmungipor kan också lätt åtgärdas med en liten lina (+ liten krok/piercing). En glad ryttare gör ett mer harmoniskt intryck :D

kl

annars kanske man kan fixa ett magnetiskt fält som drar ned hästen i önskvärd form? Tillräckligt starka magneter så..? :D Bettringarna borde ju kunna fungera som någon sorts pol.

:p

Själv skulle jag behöva elektriska impulser ibland vid vissa strategiska tilfällen för att få igång aktiviteten bakifrån igen (tänk grisfösare) och en osynlig pinne som hindrar nosen från att dippa in..

Samtidigt som sadeln masserar ryggen vid de tillfällen han spänner till. Vore guld om han kunde gå där och känna sig mysig och genomsläpplig med hjälp av en massagesadel?

Kan någon produktutveckla?

Vad? Ska jag lära mig rida istället?? :nailbiting:

Kan man fixa till något magnetiskt fält som får bakbenen och rygg att arbeta mer, då slipper man i alla fall fisklinan :p

kl

annars kanske man kan fixa ett magnetiskt fält som drar ned hästen i önskvärd form? Tillräckligt starka magneter så..? :D Bettringarna borde ju kunna fungera som någon sorts pol.

:p

Själv skulle jag behöva elektriska impulser ibland vid vissa strategiska tilfällen för att få igång aktiviteten bakifrån igen (tänk grisfösare) och en osynlig pinne som hindrar nosen från att dippa in..

Samtidigt som sadeln masserar ryggen vid de tillfällen han spänner till. Vore guld om han kunde gå där och känna sig mysig och genomsläpplig med hjälp av en massagesadel?

Kan någon produktutveckla?

Vad? Ska jag lära mig rida istället?? :nailbiting:

En elektromagnet, så man kan justera styrkan under programmet. Fantastiskt! :D

Ett batteri på ryggen (snart finns alla kavajer/frackar med inbyggda batteri-fickor, varsego ryttarmodeskapare att ta till er det nyaste nya redan nu) som kan driva både magneter, grisfösarfunktionen och massagen. All-in-one.

Förutom att det är fusk så ökar risken för olyckor betydligt, en nästan osynlig tråd som kan skära av det mesta är inget kul.

Jamen nu är det läge för att vara påhittig och snabbt som attan ta patent;)
Affärside vänner:D

Så se upp eliten för här kommer vi med raketfart med lysande resultat.
Jag kan ju hoppa över hela utbildningsskalan med min 3-åring om jag bara hittar bra "hjälpmedel".

..på tävling för att undvika att hästen ska slå upp huvudet, tror ni det upptäcks lätt och isåfall vad säger domare om det?

Tittar man på filmer från Holland på hästar till salu så är det inte helt ovanligt att de har fiskelina som graman för att hästarna ska se finare och stadigare ut än de egentligen är. Vet man om att det förekommer är det ganska enkelt att se vilka hästar som har det på salufilmer.

Finns även de som haft det när de visat hästar för kunder.

Har aldrig hört om det på tävling men visst förekommer det att fiskelina används som graman just för att det är så svårt att upptäcka.

Tittar man på filmer från Holland på hästar till salu så är det inte helt ovanligt att de har fiskelina som graman för att hästarna ska se finare och stadigare ut än de egentligen är. Vet man om att det förekommer är det ganska enkelt att se vilka hästar som har det på salufilmer.
:eek: Vet du nåt sånt youtubeklipp man kan kolla på?

Men håller man fiskelinan i händerna då, eller hur gör man? Stackars fingrar om hästen slår upp huvudet!

Magnetfält är ju as bra oxå mot stegrande hästar, ha det i ridhuset och skorna sugs fast ;-) eller om det är fler som rider samtidigt och nån häst brallar ut, slå på magnetfältet och alla hästar fryser fast, HAHAHA

Finns även de som haft det när de visat hästar för kunder.

Har aldrig hört om det på tävling men visst förekommer det att fiskelina används som graman just för att det är så svårt att upptäcka.

Holland , är nån förvånad?

Men håller man fiskelinan i händerna då, eller hur gör man? Stackars fingrar om hästen slår upp huvudet!

Antar att de syr fast den i tygeln eller i sadeln.

Eller har den bara från sadelgjorden till nosgrimman, typ som en fast martingal.

:eek: Vet du nåt sånt youtubeklipp man kan kolla på?

Inga direkta sådär men hittar man en hästannons där hästen står i Holland brukar det ju komma upp liknande videor som förslag så det är bara kolla runt.

(Kommer tyvärr inte ihåg namnet på de filmer jag sett)

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
362
Senast: Cactus
·
Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 902
Senast: settis
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I samband med OS-tävlingarna i Versailles ska omkring fem dressyr-ryttare tagits in till förhör hos det internationella...
Svar
0
· Visningar
145
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Emro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama