MidnightSoul

Trådstartare
Jag är inte så duktig på att panera fisk. Tänkte kolla här om någon har några förslag på hur jag ska göra för att det ska sitta ihop i stekpannan å innan fisken hamnar i stekpannan?

Jag äter bara panerad torskfilé när det gäller fisk. Brukar först rulla bitarna i mjöl, sedan i ägg och till sist i ströbröd.

Jag gör på samma sätt: mjöl, ägg, ströbröd.
Stek i mycket smör och på medelhög värme. Paneringen behöver fett för att inte smula sönder.

Ibland festar jag till det med panerad kyckling, då i kokosmjöl, ägg och kokosflingor. Så gott! Kycklingen steker jag lätt och låter sedan bli färdig i ugnen.

1 vispa äggen ordentligt så att gula o vita är bra mixad.
2rikligt med smör i pannan. du ska steka färdigt sida ett innan du vänder fisken, ös smält smör över ofta.
lägg den färdiga firren på hushållspapper en stund så att överflödigt smör lämnar firren. nyckeln är att ösa firren under stekningen....

Enklast är ju att bara enkelpanera, blanda mjöl och de kryddor du vill smaksätta med, vänd fisken i blandningen, se till att hela fiskköttet är täckt, stek i rikligt med smör.

Jag är inte så duktig på att panera fisk. Tänkte kolla här om någon har några förslag på hur jag ska göra för att det ska sitta ihop i stekpannan å innan fisken hamnar i stekpannan?

Dubbelpanering, börja med att torka av fisken med hushållspapper, krydda med salt och peppar, vänd fisken i siktat mjöl, rulla fisken i uppvispat (viktigt!) ägg, och sist i ströbröd eller panko eller vad du nu vill ha. Som lbb säger, ös fisken med överflödigt smör från pannan men paneringen ska inte dränkas, då lossnar det. Ha medelvärme, har du plattan för varm blir det bara krackelerat skal och otillagad fisk.
Man kan också göra en glutenfri panering, då blandar man uppvispat ägg med riven ost. Det finns i vissa affärer glutenfritt ströbröd som man sen vänder det i.

Jag gör på samma sätt: mjöl, ägg, ströbröd.
Stek i mycket smör och på medelhög värme. Paneringen behöver fett för att inte smula sönder.

Ibland festar jag till det med panerad kyckling, då i kokosmjöl, ägg och kokosflingor. Så gott! Kycklingen steker jag lätt och låter sedan bli färdig i ugnen.

Oh panerad kyckling det måste jag prova nån gång :)

Till allihopa i tråden: Tack för alla svaren, då förstår jag bättre vart det går åt sniskan när jag har panerat fisk tidigare :)

Liknande trådar

Övr. Katt Nästan all kattmat innehållet fisk. I majoriteten av barnböcker/filmer är det fisk som ges till katter. Pekböcker har ofta att man ska...
Svar
8
· Visningar
839
Senast: ufot
·
Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 738
Senast: Krålus
·
Hemmet Ska titta på ett hus som är 110 år gammalt. Har ingen källare utan krypgrund. Behov av att bytas fönster på ovanvåningen. Mäklaren...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
6 766
Senast: dobbis
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 277
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama