MinIan

Trådstartare
hm, jag vet inte om det är fodret eller om det bara är så, men våran 12 v valp fiser riktigt illa.. när man åker bil kommer den där fis lukten och man håller på å dööö! man kan precis inte fly när man sitter å kör, det är till å veva ner rutorna så mycke man kan :rofl:

hon brukar få grisöron ibland för det gillar hon väldigt mycket.. men då tänkte jag.. det kanske är dom som gör att hon fiser illa, så hon har inte fått några grisöron på ett tag nu.. men fiser fortfarande lika illa.. är det fodret?

vi ger henne nutra nuggets nu, hon har haft det hela tiden..
kan det verkligen vara fodret som gör det? och om jag måste byta, vilket ska jag byta till då tycker ni?
 
Sv: fiser

Min blandrastik äter nuttra nuggets och fiser inte alls. Men min varghund som äter royal canin fiser jätteofta och illa. Hon har alltid gjort det. Vet inte om det beror på fodret eller om det är olika från hund till hund.
 
Sv: fiser

Jag skulle absolut pröva med att byta foder.

Har givit Royal Canin i över 20 år till mina hundar (föder upp) men har det senaste året fått problem med allergi,
Jag har olika raser så det är inte direkt bundet till en viss linje.

Problemen var bl a mycket gasbildning, andra har fått klåda med håravfall och en del diaréer.

Har nu bytt till Eukanuba. Fungerar jättebra.
 
Sv: fiser

Fiser Zita också jätte mycket?! Rocky gör det också, han gör ju inget annat! Felicia gör inte det, vilket är jätte bra :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras ny här jag med,vill bara höra o ev få lite svar. min älskade mitzy Lhasa apso var drygt 10 år o jag var så glad att hon aldrig varit...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 782
Senast: Gnist
·
Övr. Hund Vi har en hund på besök i helgen och det är en fröjd att se Ailu :love: Han har kunnat vara lös hela kvällen igår och hitintills idag...
Svar
6
· Visningar
3 802
Senast: Aningsfull
·
Övr. Hund Långt inlägg men hoppas ni orkar läsa och tipsa! Har en sexmånaders valp som är rädd för andra hundar, vilket visar sig i en härlig...
Svar
1
· Visningar
2 458
Senast: dpmatte
·
Övr. Hund För 1 vecka sedan gick jag och min sambo in på stan med våran 3,5-åriga tik, en cool och världsvan tjej med kanonpsyke, det enda hon har...
Svar
13
· Visningar
5 164
Senast: Zuzzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp