Fisande valpar?

Sv: Fisande valpar?

Konstigt...o du provade att låta honom gå utan mat om han valde att inte äta??

Ja, jag provade iofs o äta blomkålssoppa när jag var lite och spydde av det så jag har aldrig stoppat i mig blomkål sen dess så nog kan man sluta äta...;)
 
Sv: Fisande valpar?

JA, men en valp vill man ju inte ska gå utan mat....dessutom har jag en sch/bc som krånglade i mååånga år....han var så mager periodvis så man kunde inte visa honom för folk...köptes nytt foder så åt han med gooood aptit....i några dar :smirk:

Coops var det enda som dög ( som han åt bäst)
Nu mer har jag hittat Pro Plan med lax som båda äter ordentligt ...:bow:
 
Sv: Fisande valpar?

Det är just det som så många valpköpare gör "fel", äter inte valpen så köper man ett nytt foder. Eller man blir rekomenderad ett "superbra" foder och så byter man. Suck!!!! säger jag som uppfödare.
Det är så typiskt när en valp byter hem, den får lite godis och matrester då och då. Klart den ratar maten när det finns bättre! Så byter husse/matte och maten duger ett par dagar i bästa fall ett par veckor, så är det dags för foderbyte igen.
De som bara byter och byter "binder ris åt egen rygg" vill jag påstå!
 
Sv: Fisande valpar?

JA, men en valp vill man ju inte ska gå utan mat....
Precis! Vi provade att vägra ge dem annan mat i några dagar, men som sagt, hade det varit en vuxen hund hade vi inte gett med oss, men med små valpar så är det bara att byta foder till något de äter, för hellre en pigg hund i gott hull med kass mage än en mager valp med bra mage.
 
Sv: Fisande valpar?

Nja, jag vill nog inte sätta mig under den kategorin, hade 2 stora hundar + den lille och har varken tid eller lust att specialbehandla någon....

I mitt fall så åt valpen i början men ratade till slut, samma med sch/bc och jag har verkligen försökt vänta ut dom.

Nu funkar det med detta fodret + att jag nu dragit ner till ett mål om dagen.
Men det är ju trevligare om hundarna tycker OM maten dom ska äta varje dag, istället för att bara äta för att inte svälta ihjäl
 
Sv: Fisande valpar?

Men vi gav INGENTING (faktiskt inte ens godis) annat än hundmat den första tiden hos oss. Inte ens matrester. Och de vägrade ändå äta.
 
Sv: Fisande valpar?

Hm...var?
Jag ser bara ett inlägg där du skrivit om foderbytena och där förklarar du inte något.
Du skriver bara att ni hade en sort som uppfödaren använde...men varför bytte ni till det andra? Och det låter lite konstigt att hundarna äter det i 2 veckor och sen plötsligt inte. Det kan ju knappast bero på att maten är dålig som den är för då skulle hundarna vägrat äta redan från början.

Och som jag skrev...man ska prova ett foder iaf några månader...ÄVEN om hunden kanske inte äter...kan vara tillfälligt och bero på något annat...

Och ja, foderbytena ja, första fodret vi hade var Hill's, fick med som första foder från uppfödaren (hon hade inte det) Första bytet, fick med foder från uppfödaren som hon INTE använde

Andra fodret var något "jätte-super-bra-rekommenderat" från djuraffären som hundarna vägrade äta efter 2 veckor. Andra bytet. Den EXAKTA orsaken till att vi bytte var att de inte hade 15 kg säckar med Hill's valpfoder här i staden.
Så då bytte vi till det vi har nu. Tredje bytet


Slutsats: Det (fis)foder vi har nu har vi gett dem i ca 2,5 månader.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund hade en magkatarr (igen) för ca en månad sedan och har efter det gått på veterinärfodret Gastro Intestinal. Men det fodret kan...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 621
Senast: Nirvana
·
Hundhälsa Jag blir mer och mer förvånad desto mer jag märker hur lite folk aktiverar sina hundar, så jag måste höra även med er för att vidga mina...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 914
Senast: Lazio
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 662
Senast: sandrafors
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 379

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp