First Wish, Figaro R, Sandakan, Bocelli...

lisahjelmgren

Trådstartare
Ska ev betäcka sto e Krevad-Herkules-Jovial

Söker hingst (dressyr) som ger högställda avkommor med goda gångarter, galoppen extra viktig.

Vill gärna veta hur dessa unga hingstar präglat sina avkommor!!! De är ju samtliga mkt trevliga individer men det gäller ju att välja rätt...

Info och erfarenheter mottages tacksamt! :)

Sv: First Wish, Figaro R, Sandakan, Bocelli...

Hejsan! Mycket märkligt. Har exakt samma hingstar som jag är intresserad av just nu :)

det bästa tycker jag är att gå in på respektives hingst sida.

First wish: www.tullstorp.nu
Figaro R: www.gransbostuteri.com
Sandakan: www.flyinge.se
Bocelli: Se Figaro.

Du har säkert redan dessa hemsidor:)
Vi betäckte med Sandakan förra året och fick en jättefin, trevlig hingstunge. Fux. Tyvärr fick han avlivas pga skada.
Sen har min tränare ett Föl e. Figaro R. Jättefin, spänstig. Ganska busig. Svårt att se vilket temperament den har redan nu kanske men trevlig vad jag förstått:)

Bocelli vill jag betäcka med. Har ett sto e Berstein och hon är egensinnig men trevlig ändå. Och Bocelli har ju bernstein i sig.
First wish vet jag inget om men fina föl ger han nog.

Mvh Michaela

Ingen av de där tre tilltalar mig. Jo FW är jättefin, men hur många ston hade han iår ??? Över 200. Då blir det ointressant genast.

Jag skulle hellre titta på Santana 1111

Bocelli och Figaro R går bort pga totalt urusla hoppoäng. Visst det är dressyravel vi pratar om, men hingstar 3-or och 4-or skall inte godkännas.

Sandkakan har en snygg sida, men hittills är jag inte imponerad - särskilt inte av traven.

Senast ändrad:

Är medveten om att samtliga hingstar jag nämner här ovan är populära, inte minst First Wish. Men jag vill gärna få fram en avkomma med kvaliteter som jag själv kommer att uppskatta, ska troligtvis inte säljas vidare utan tränas och tävlas av mig själv.

Stoet har en avkomma e Rubinrot -04 som ju även han var mycket använd när jag valde honom. Resultatet blev lyckat, högställd med hög ridbarhet m.m. Ångrar mig inte.

Tack för tips om Santana!

Du har fått pm!

Hej!
Har 2 Figaro avkommor e ett Warsteiner sto med knepigt hårt temperament.
Båda avkommorna är hur coola som helst o inget som henne som föl.
De har fått 8 o 9 på typ som föl.
Rör sig lätt o luftigt.
Båda har också fått något korta halsar... är iofs bara 3 mån o 1.5 år gamla. Annars fina.
Under avelsgnägg hittar du en tråd om Figaro där det finns flera bilder på avkommor. Bla mina 2.

FW går bort för mig också pga att han har haft så kopiöst med ston. Det hade väl iofs Figaro med men jag föll pladask för den hingsten.
Bocelli har jag provat med men det tog inte på 2 brunster så då tog jag Figaro igen o det tog direkt.

Channon har jag också sett ge trevliga avkommor.
Rubinrot har överaskat mig - jag såg ett par riktigt trevliga på kvalitetstävlan.

vi har betäckt min sköthäst med first wish, men det blev inget. provade 3 ggr, men nästa år så ska vi prova igen : )

vi har betäckt min sköthäst med first wish, men det blev inget. provade 3 ggr, men nästa år så ska vi prova igen : ):):):):)

Varför inte Channon 1082 ( Rubignon - Mazarin)?
Där stämpel hingstar som Rubinstein, Donnerhall, Macho X och Good Future förenas, med en moders linje med prestation.
Mitt hingstföl efter Channon fick i år 50 poäng på föl mönstringen.
Med skritt 8
trav 10
Galopp 9

Tiita dig om innan du bestämmer dig.

Söker hingst (dressyr) som ger högställda avkommor med goda gångarter, galoppen extra viktig.

Vill gärna veta hur dessa unga hingstar präglat sina avkommor!!! De är ju samtliga mkt trevliga individer men det gäller ju att välja rätt...

Alltid lika intressant med hingsttrådar..
FW väljer jag bort direkt, alldeles för många som betäckt med honom iår.
Högställd, galopp och spänstiga gångarter har verkligen Biggles (e briar) visat sig lämna hos sina avkommor. Jag är väldigt insatt i just denna hingst (har själv en riktigt fin ettåring) men det jag ville komma fram till är att jag sett säkert ett 30-tal avkommor efter han och alla har ett stort plus för att vara högställda och med luftig galopp.

Ta en titt på honom, annars röstar jag på Bocelli (har dock hört små avkommor där). Figaro har jag inte hört nåt speciellt gott om när det gäller avkommor. Har träffat på 4 stycken och ingen har varit något "över det vanliga", fast stam på stona.

Alltid lika intressant med hingsttrådar..
FW väljer jag bort direkt, alldeles för många som betäckt med honom iår.
Högställd, galopp och spänstiga gångarter har verkligen Biggles (e briar) visat sig lämna hos sina avkommor. Jag är väldigt insatt i just denna hingst (har själv en riktigt fin ettåring) men det jag ville komma fram till är att jag sett säkert ett 30-tal avkommor efter han och alla har ett stort plus för att vara högställda och med luftig galopp.

Ta en titt på honom, annars röstar jag på Bocelli (har dock hört små avkommor där). Figaro har jag inte hört nåt speciellt gott om när det gäller avkommor. Har träffat på 4 stycken och ingen har varit något "över det vanliga", fast stam på stona.

Biggles kanske ger lite väl hård "linjeavel" på Krevad?!

Jag gillar nog ungefär samma hingstar som du!

Har en FW-fölis hemma och väntar en Figaro R. Stod och valde mellan Figaro och Bocelli, och trots att jag verkligen gillar Bocceli så föll han bort pga Bernstein. hört mycket om knepiga huvuden och problemgalopper. Har ju också lämnat en hel del bra, men temperament och ridbarhet betyder jättemkt för mig.

Sandakan lite samma där pga Sandro Hit som sägs ge väldigt hårda avkommor.

FW verkar ju bara sååå trevlig:love: och snygg och bra gång...
Min unge är både högställd och har fått riktigt bra gång. Och så trevlig sen. Mkt lättlärd.

Annars är ju Don Romantic också en riktig favorit som ju lämnat mkt fina föl. Han föll bort i år för att jag ville ha levande föl avg på stoet som lurade mej i år:mad:
Skulle gärna vilja se honom IRL också innan jag använder mej av honom. Dom andra har jag sett och träffat.

Biggles gillar jag ju också, men det blir nog lite väl mkt Krevad då.

Jeanette

Hej
Jag valde Bocelli till mitt sto, gillar Don Schufro och tyckte att Bocelli var ett bra alternativ. Han ska ju ge bra gångarter, hoppning är jag inte så intresserad av. Hon tog sig på andra försöket, hade bakterier blev behandlad och tog sig sedan.
Nu väntar jag på ett föl i maj.
Jag har haft ett Krevad sto som jag testade Don Schufro på men det tog sig inte.

Jag har ett hingstföl e. Bocelli ue. Master som jag är jättenöjd med. Trevligt temperament, långlinjerad och med mycket bra trav och galopp. Dock var han ordentligt överbygd vid fölvisningen (funderade på att inte visa, men gjorde det i alla fall). Han fick 44 p (8,7,8,7,7,7), men mycket bra muntlig kritik.

Mondriaan%20och%20Myrra%20pa%20folvisning%20kompr.jpg

Vart tog Saigon1034 vägen??? Har varit ifrån aveln ett tag så jag känner mig lite vilsen....
Men han ger ju väldigt högställda avkommor, en riktig typförbättrare!! Sen har han ju en helt fantastisk galopp. Han stog ju på Tullstorp förut.

Vart tog Saigon1034 vägen??? Har varit ifrån aveln ett tag så jag känner mig lite vilsen....
Men han ger ju väldigt högställda avkommor, en riktig typförbättrare!! Sen har han ju en helt fantastisk galopp. Han stog ju på Tullstorp förut.

Saigon rids i nuläget av Stefan Jansson

Har ett hingstföl e Bocelli och är mer än nöjd. Rör sej MKT bra i samtliga gångarter, väl sammansatt o med ett så härligt nyfiket, lugnt, socialt temperament. Ang kommentaren om att Bocelli ger små avkommor har mina erfarenheter och informationen jag fått av bla Gränsbo, så ger han större än ex Don Romantic. Att han har dåligt resultat i hoppning stör mej inte det minsta, då det inte intresserar mej.

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 339
Senast: Jate Volim
·
Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 648
Senast: Jealle
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 340
Avel Jag går i hingstfunderingar till mitt sto som skall betäckas nu under våren. F. 2003 170cm hög e. Rubiquil (Rubinstein I) u. Inette ue...
Svar
0
· Visningar
1 590

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka