Finns min hingst?

LuckyMe

Trådstartare
Funderar på att betäcka mitt sto och vill då betäcka henne med en hingst av valfri ädlare ras (alltså ej kallblod) men som har dessa kvalitéer:

- 3 bra gångarter med långa och inte höga kliv
- ej högrest
- bra lynne
- egen motor men ej het
- lugn med alla 4 hovar på jorden
- okej hoppteknik
- fin exteriör
- bra hovkvalité

Finns min drömhingst? :d
 
Funderar på att betäcka mitt sto och vill då betäcka henne med en hingst av valfri ädlare ras (alltså ej kallblod) men som har dessa kvalitéer:

- 3 bra gångarter med långa och inte höga kliv
- ej högrest
- bra lynne
- egen motor men ej het
- lugn med alla 4 hovar på jorden
- okej hoppteknik
- fin exteriör
- bra hovkvalité

Finns min drömhingst? :d

Bravour. Inte för att han är lågställd, men om du menar att du inte vill ha en hingst som är högrest som t ex en frieser så blir det nog bra. :)
 
Bravour. Inte för att han är lågställd, men om du menar att du inte vill ha en hingst som är högrest som t ex en frieser så blir det nog bra. :)
Exakt det jag menar :). Älskar frieser och hade tänkt från början att betäcka med en sådan men mitt sto är redan rätt högrest med höga kliv och är "lätt" i framvagnen så vill komplettera med en som är lite mindre "frieser aktig" i gångart och exteriör :)
 
Exakt det jag menar :). Älskar frieser och hade tänkt från början att betäcka med en sådan men mitt sto är redan rätt högrest med höga kliv och är "lätt" i framvagnen så vill komplettera med en som är lite mindre "frieser aktig" i gångart och exteriör :)

Då tycker jag att Bravour stämmer bra med dina önskemål. :)
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
461
Senast: Nikan
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 534
Avel ska betäcka mitt sto sto till sommaren. hon har ingen märkvärdig stam annat än att farfar är donnerhall. ska inte sälja fölet utan ska...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 611
Senast: rebus
·
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 842
Senast: Kisseninan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp