Blomskan
Trådstartare
Just det fick jag höra igår när vi för femtielftegången spikade på tappsko på hf.
Vad gör man nu?
Jag har ju förstått att jag måste ha någon form av boots på honom för att undvika att han trampar av sig den igen.
Någon som har tips på bra sådana?
Det tråkiga i kråksången är att jag redan idag har boots på honom när jag rider och så även hade när han trampade av sig skon den här gången.
Så hur gör man?
Hur gör man sedan?
Är det bara att vänta på naturensgång och låta hoven växa till sig igen eller går det att påverka på någotvis?
Men vad tusan innebär det om han trampar av sig den igen?
Kommer han inte kunna spika dit den igen då utan då får han helt enkelt gå utan skor? Vilket han inte klarar..
Åååhh vad det är underbart med hästar..
Vad gör man nu?
Jag har ju förstått att jag måste ha någon form av boots på honom för att undvika att han trampar av sig den igen.
Någon som har tips på bra sådana?
Det tråkiga i kråksången är att jag redan idag har boots på honom när jag rider och så även hade när han trampade av sig skon den här gången.
Så hur gör man?
Hur gör man sedan?
Är det bara att vänta på naturensgång och låta hoven växa till sig igen eller går det att påverka på någotvis?
Men vad tusan innebär det om han trampar av sig den igen?
Kommer han inte kunna spika dit den igen då utan då får han helt enkelt gå utan skor? Vilket han inte klarar..
Åååhh vad det är underbart med hästar..