Finns folk till allt (Kanin)

C

CassyJo

Ni som föder upp och säljer kaniner har ni någonsin råkat ut för oseriösa personer? Berätta mer än gärna om händelserna och hur ni nekat dessa personer.

Jag har en äldre kanin till salu just nu (enda kaninen vi har) då vi inte har tid med den och för några veckor sedan hörde en person av sig som sa att hennes 10 åriga son skall ha kaninen och kommer ha fulla ansvaret för den då hon inte är förtjust i kaniner. Vidare frågade hon också vad det var för fel på kaninen som gjorde att vi skulle sälja den samt, i hennes egna ord, "vad är det för j*vla unge som haft den?". Dagen därpå ringer hon igen och frågar "nå får jag köpa kaninen?" och jag säger direkt "nej, tyvärr" och förbannat bli hon, skriker i telefon "jasså, ni är sånt folk" och sen lägger på. En vecka där på får jag ett mail från hennes son som skriver "jag VILL köpa KANINEN!!". Svarade inte ens på mailet utan rederade det.

Någon mer än jag som råkat ut för liknande?

Sv: Finns folk till allt (Kanin)

Så fort man säljer någonting så råkar man ut för puckon. Det är inte mer med det liksom. Jag har under mina år som hästhandlare och hunduppfödare varit med om massor med puckon. Det handlar mest bara om att lära sig hantera dem och hur man sållar bort dem på ett snyggt sätt.

När jag hade annons ute på min kaninpojk ringde en person som först lät ganska vettig och trevlig, men som senare i samtalet frågade om man fick slå kaninen om den var dum....

Nej, han fick inte köpa min lillpojk :mad:

Har haft annons ute på marsvinen det har blivit lite men inte så jättemycket konstigheter... Men hittills:

*Familj utanför sthlm som ville köpa marsvin osedda. Jag bor i absolut södraste delen av Sverige.. Tror nog det finns marsvin som passar närmare familjen...
- De fick svaret att det nog var för långt för ett marsvin att åka den långa vägen men att vi kunde hitta en uppfödare med liknande marsvin i deras närhet om de ville.

*Pensionär med kolonilott som ville köpa flera stycken till avel.
- Jag ifrågasatte det hela stort (min mamma skötte kontakten med människan). Men då alla mina marsvin är släkt med varandra så blev det inget mer med det. Vill inte sälja några marsvin till ett sådant osäkert läge.

*Person som skulle föda upp marsvin för att sälja till djuraffär.
- Hehu verkligen inte min genre att sälja djur till en som vill bli grossist :) Mam behövde inte ens fråga mig kring denna det blev tokdiss direkt.

Jag helgjobbade i djuraffär för många år sedan och då kom det in en man med ett barn i släptåg som ville köpa en kanin. Jag började med att visa dem kaninerna och ställa lite frågor. Mannen var ytterst dryg, otrevlig och överlägsen till sättet, och det kom rätt snabbt fram att han bara var där för att "hans unge hade tjatat så förbannat". Detta var alltså en gissningsvis 7-8-årig liten tjej som mest verkade skräckslagen, gömde sig under sitt egen lugg och inte svarade på tilltal. Stackars barn. :crazy:

Det var samma visa där, han tänkte minsann inte så mycket som röra ett finger för att hjälpa henne med "det där djuret" och det hade han minsann också talat om för henne! Jag bad honom vänta ett ögonblick, gick och förklarade lite snabbt hur det låg till för affärsinnehavaren och lät denne ta över försäljningen. Det gick ganska fort, han fick åka hem utan kanin...

Jag tycker fortfarande synd om dottern och undrar hur det gick för henne, och för den kanin som de förmodligen ändå till slut fick tag på någonstans...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 699
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 729
Senast: mackan
·
Relationer Det här har legat och skavt hos mig i flera månader nu, men idag hörde jag något som gjorde att det exploderade lite och jag är nu...
2
Svar
21
· Visningar
4 816
Övr. Hund Jag jobbar i en djuraffär, vilket är både jätteroligt, för jag får ju jobba med min hobby och träffa på människor med samma intresse som...
2
Svar
26
· Visningar
6 084
Senast: Lavender
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skötsel av utedass
  • Offentliga verksamheter
  • Vad gör vi? Del CCV