Finns detta tränset?

Nomina

Trådstartare
Jag söker ett svart remontträns, silverfärgade spännen, gärna reglerbar nosdel (inget krav, men den får inte vara allt för lång då hästen har ett nätt huvud), inga kontrastsömmar eller fodring. SNYGGT! :) haha.

Pannbandet spelar ingen som helst roll, det kan vara hur fult det vill för det kommer ändå att bytas :D Haha.

Behöver inte vara något kvalitetsträns då det inte kommer användas speciellt ofta, däremot är det ett STORT plus om det är billigt. Under 500kr, ju billigare desto bättre :p

Sv: Finns detta tränset?

Mitt tycker jag är fint. Stilrent utan jox. Dock är det fodring på nosdelen, men jag vet inte om svart gör nåt? Annars kan man ju byta nosdelen till en avkapad bit aachenrem. :)

31333940.jpg

Det är ett globus och kostar strax under 500kr. SUUUUUPER kvalite! Jag älskar det. :)

Närmare bild på själva remonten.
32011436.jpg

Ser trevligt ut :)
Fodring gör ingenting, jag kanske var lite otydlig: Vill inte har fodring i någon annan färg bara :)

Kl

Kan bidra med två stycken då :)

Om jag inte minns helt fel så är det här från Jacson, fast med Glen gordon pannband
32313218.jpg

Och så har jag köpt en lös huvudlagsrem (till islandshästar "egentligen") Och en lös nosgrimma :laugh:
32313217.jpg

Exakt det pannbandet du har på översta tränset är det jag tänker sätta på mitt ;) sååååå fint! :love:

Kanske slutar med att vi har samma kombo, jag har dock sån jäkla ångest över vilket träns jag ska köpa..

Jag tror tyvärr att båda dina träns (eller ja, nosgrimmor) skulle bli för långa i nosdelen till mitt fullblod med litet, smäckert huvud. Dina är ju kallblod (eller? :o) och ändå är där i alla fall på det översta tränset väldigt lite plats mellan bettet och ringen på nosgrimman.

Hööks har två varianter en enkel vanlig, och jag såg häromdagen att det fanns ett svart rundsytt med strasspannband. Riktigt fin! Men ingen av dom har ju ställbar nosdel.

Får kika på det rundsydda, det andra har jag sett innan och det är ganska intressant :)

Det viktiga är egentligen inte att det är ställbar nosdel utan att den inte är för lång, att den skulle vara ställbar är bara för att jag skulle kunna framkalla den effekten (inte för lång :p)

Ja visst är det pannbandet snyggt :love:

Ja, de e kallblod ;) Fjording & kallblodstravare :)

nosgrimman på fjordingen är stl. cob. Och kallblodstravarens är full.

Hö*ks har ett med ställbar nosgrimma som ska vara rätt liten i storleken vad jag hört. Dock mässingsspännen

Den har dekorsömmar i vitt, vad jag uppfattade ville inte ts ha det!
Annars kan jag rekomendera den, riktigt snygg!

Ja, har inte gjort det själv men hade en i stallet jag stog i förr som gjort det. Visst syndes det om man kollade nära men inte på håll.
Var inne och klämde på det tränset igår och verkade vara helt okej läder för det priset :)
Dock är det ju mässingsspännen på det..

Hööks billigaste remontträns har väldigt smal nosdel.. Min häst har normalt cob i träns (nätt fjord), men fick köpa i full och ställa in allt på minsta, utom nosgrimman som är på det yttersta hålen. Svart, silverfärgade spännen, svarta sömmar. Helt okej kvalité.

Kan du inte ta en bild på din häst i tränset så att jag kan se hur nosgrimman sitter? :)

Tack!

Det ser bra ut, tror jag kör på det faktiskt :) Billigt, snyggt och har bara hört bra om det. :D

Liknande trådar

Utrustning Finns det snygga remontträns i xfull? Mina krav: Ställbar nosgrimma, gärna med fodring i annan färg Svart/silver Stort plus: Inåtvända...
Svar
4
· Visningar
706
Utrustning Jag har precis skaffat mig en Nordsvensk Brukshäst, och han kommer behöva storlek X-full i träns/grimmor. Jag provade Hööks...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 176
Senast: Lydia
·
Utrustning Krav: Svart Storlek cob Remont med ställbar nosgrimma Spännen i mässing Helst inte vit fodring eller annan lysande färg Priset...
Svar
11
· Visningar
1 185
Senast: pulkaskurk
·
Utrustning Ibland bevaras ens drömmar.... Så blev det i mitt fall .... igår! För att göra en lång historia kort; Som den pryltokiga...
2
Svar
26
· Visningar
4 489
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar