Snygg utrustning X-full?

Sv: Snygg utrustning X-full?

Jag har sett neopreneboots i XXL på höken, vet dock inte hur stora deras XXL är.
 
Sv: Snygg utrustning X-full?

Köp events konstläderboots i XL de är ENORMA jämfört med andra märkens XL brukar ha Globus XL i hagen och tog därför XL i events också problemet är bara att hästen som inte har små fötter hade kunnat ha dubbelt så stora fötter i dem så väldigt väl tilltagna i storleken.

Event brukar säljas bla på Eko hallen (är ju hansbos märke)
 
Sv: Snygg utrustning X-full?

Det är Events konstläderboots i XL jag har. De passar men är på gränsen till för små..
 
Sv: Snygg utrustning X-full?

Uppdaterar mitt svar lite: XXL var tydligen inte så stort:cool: De var förvisso längre, så de täckte hovarna mer (bootsen jag har i full nådde knappt över karleden:p) men de nådde med nöd och näppe runt:( Och då har jag ändå ingen bjässe direkt!

Nån som vet var man kan hitta boots i storlek XXXXXL:devil:?
 
Sv: Snygg utrustning X-full?

Jag mätte Rappes ben igår. De här måtten fick jag det till:

Framben:
Framsida skenben (från under framknä till där kotan börjar): 20 cm
Omkrets runt skenan precis under framknä: 25 cm
Omkrets kota: 35 cm
Omkrets vid karleden: 30 cm
Omkrets kronrand: 47 cm
Baksida skena (från under framknät till mitt på kotan baksida): 25 cm


Bakben:
Framsida skenben (till där kotan börjar): 25 cm
Omkrets runt skenan precis under framknä: 29,5 cm
Omkrets kota: 35 cm
Omkrets vid karleden: 28 cm
Omkrets kronrand: 45 cm
Baksida skena (från under hasen till mitt på kotan baksida): 34 cm


Kanske inte så konstigt att det är svårt att hitta boots mm som passar :angel::crazy:
 
Sv: Snygg utrustning X-full?

Haha, jag köpte ett par Back on Track benskydd till min bruksis, fick köpa strl S bakskydd till frambenen :p
De räcker både runt och är helt perfekta i längden :p

Han har med 20 cm skenben.
 
Sv: Snygg utrustning X-full?

Jag har ett par back on track-ridskydd bakskydd i storlek M kvar från förra hästen, och de är för små.. Han kan ha dem med "nöd och näppe" om de inte går något alls omlott.. :p
 

Liknande trådar

Utrustning Jag tänkte köpa ett nytt träns till min bamse-häst men det var visst svårare än vad jag trodde att hitta fina träns i x-full och...
Svar
5
· Visningar
2 583
Senast: Lydia
·
Dressyr Vår nye kille har x-full. Han kan ha vanlig full men nosgrimmorna går inte ens runt, han är en kallblodstravare så en grov rejäl kille...
Svar
7
· Visningar
2 253
Senast: Fenestra
·
H
Utrustning Jag är ute efter ett träns med engelsk nosgrimma, gärna bred. Spännena ska vara i silverfärg. Skulle gärna vilja ha strass, blingbling...
Svar
2
· Visningar
762
Senast: Bison
·
Y
Utrustning Jag har ingen jättehäst, men likförbannat är en massa utrustning för liten. Nägon som har bra tips, jag har lusläst nätet men inte...
Svar
12
· Visningar
1 701
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Tillskott för hund med skaldjurs allergi?
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp