Finns det regler kring avel?

Fraggel_Tess

Trådstartare
Jag är inte alls insatt i detta med att avla hästar, men finns det några regler? Får man avla hur som helst och med vad som helst?

Inom hundarnas värld är man väl tvungen att registera sig som kennel vid ett antal x kullar men hur är det i hästvärlden?

Visst "olyckor" kan hända men en del verkar ha system att avla så mycket det går och tar första bästa hingst som finns till hands och sedan hoppas på att man kan sälja avkomman.

Allmänt nyfiken//Tess

Sv: Finns det regler kring avel?

Vem som helst får avla på vad som helst, så länge djuren inte har några veterinära defekter eller riskerar utsättas för onödigt lidande.

Det är åtminstone så jag uppfattat saken, men jag kan ju ha fel :angel:

/Ida

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 682
Träning Nu är jag i en sån där frustrerad period. Innan nyår red jag "jättebra", jag kunde sitta ner på hästen, jag kunde inverka, jag var...
Svar
7
· Visningar
1 291
Tjatter Året är 2517, planeten “Jorden-Som-Var” har länge varit obeboelig och människorna har spritt ut sig i universum till ett nytt solsystem...
53 54 55
Svar
1 085
· Visningar
35 515
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Idag fick jag reda på att en släkting till mig (med registrerad kennel) har låtit para sin blandrastik som har den värsta mentaliteten...
2
Svar
23
· Visningar
4 367
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar