Finns det något som hjälper mot bromsar?

fejko

Trådstartare
Igår hade hästen 10-15 st bromsar på ryggen vilket resulterade i en mosad (människo)fot :cry:

Min pålle har klarat sig ganska bra från bromsar och jag har använt skillingarydsalva + nått tyskt flugmedel "fliegen stop" eller vad det nu heter (en grön "sprut-flaska"). Fast vi har inte haft så mycket broms än i år. Det var värre förra året, men dom kommer väl snart. Dom är envisa dom j**larna!

Skillingarydsalvan är bra men kladdig och äcklig. Har du köpt Das Fleigen-Stop i Sverige?

Japp! Bucas flugtäcke. Helt suveränt. Tunt och lätt samt skyddar mot stark sol och elaka flugfän. Min häst njuter i det.

Hej!

Näckens Broms Broms!

Dock skickar gubben nakenbilder på sig själv :crazy:

Jag tror att han ska ha en hemsida.

mvh/ Anita

Den gubben gick runt här i byn förra sommaren, och skrämde slag på alla normala människor... :crazy:
Några barn, och någon gammal tant tyckte väl att han var spännade :angel:
Visst är näckens produkter bra, man då vill jag slippa se honom :(

Hjorthornsolja. Finns tyvärr inte att få tag på i Sverige men går att köpa i Finland och Danmark.

Luktar h*lvete men är fantastiskt effektivt.

mot bromsar funkar spö bra och en rejäl dask med handen!!
hoprullad tidning funkar skitbra!! bara hästen inte flyger i luften så :crazy:

Vitlök och matolja :idea: Fungerar aldeles utmärkt :D

Jag tar en bunke med lock, pressar en hel vitlök och sätter i matolja (ganska mycket). Det får stå under natten och nästa dag smörjer jag in min vän.

Använder en liten svamp för att få det på henne men kan ju säga att du lär lukta en hel del själv ändå :D

Inga bromsar vill sitta på henne :cool: :banana:

Jag tar in hästarna när det är som jäkligast.Har tyvärr inte hittat något medel som funkat.Dom tycker det är skönt att komma in i ett svalt stall :love:

Liknande trådar

Hästvård Min häst är så jäkla skavsårsbenägen och i synnerhet nu pälsbytartider. Lånade ut honom för någon dag sen och han kom då tillbaka med...
Svar
17
· Visningar
1 344
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 073
Senast: __sofia__
·
Hästhantering Jag fick hem min unghingst i nov 21, hyrde in honom 2 mil bort hos en kompis som också hade unghingst. Han stod där till i höstas då han...
Svar
1
· Visningar
1 117
Senast: iNHALE
·
Anläggning Stallet där jag har hästen uppstallad har en ridbana som egentligen är alldeles för djup och lös. Stallägaren har haft ute...
Svar
14
· Visningar
3 542
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025