Finns det någon som vet vad t,ex krafft innehåller?

Sazalamel

Trådstartare
Inte analysmässigt utan innehållsdeklarationsmässigt?

Exempel:
Om jag ger, vi säger 3kg Krafft groov 125, vad får då hästen i sig i havre,betfor,lucern eller vad det nu innehåller?

Finns det någon där ute som har koll? Har bara hittat analysgarantin men ej nån innehållsförteckning. Eller så är jag blind:confused:

Är bara nyfiken,mina egna står på analyserat grovfoder,havre,betfor o mineraler. Gamlingen (tidigare även krafft groov 125) o fölisen får även lucern. Så jag är inte ute efter någon foderstat.

Sv: Finns det någon som vet vad t,ex krafft innehåller?

Maila till kraft så får du en excelfil med innehållet. HH

Innehållet finns på säckarna.
// Linda

Har inga säckar hemma då jag inte använder det längre och hittade det inte på deras hemsida, men har mailat dom nu så får vi se.

Jag har noterat detta på Mustangfodret, det finns inte heller någon innehållsförteckning på, tycker det borde vara lika noga med detta som med näringsvärdena??

Liknande trådar

Foder & Strö Ger nu Dodson & Horrell Mare and Youngstock mix till min åring. En kollega på jobbet proppsar för att jag ska gå över till Krafft Groov...
Svar
3
· Visningar
956
Senast: EHME
·
Foder & Strö Jag funderar på att byta foder nu till min pålle (islänning), har bytt från Krafft grund till Krafft groov 125 för ca 1 år sen och köpte...
Svar
17
· Visningar
1 445
Senast: elfi
·
Foder & Strö Min häst behöver mycket protein, väldigt mycket protein då han är tunn i överlinjen och jag försöker bygga upp honom. Utan att MJ stiger...
Svar
14
· Visningar
1 498
Senast: Kaki
·
Foder & Strö Fullblodet har svårt att få i sig tillräckligt med protein. Han har fri tillgång till både hö och hösilage. Höet har riktigt bra...
2
Svar
36
· Visningar
1 929
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar