BuenoBull
Trådstartare
Vi planerar hundköp här hemma då vi fick avliva vår bullterrierpojke i våras. Det har hela tiden varit ett självklart val, för mig, att skaffa en till bulle. Det är i huvudsak jag som har hundintresse men vi båda älskar att vara omgivna av djur i allmänhet, hund i synnerhet. Men sambon, som då har ett öppnare sinne och vill prova en annan ras, har varit inne på både JR (som han haft tidigare), amris (hans moster föder upp), bostonterrier och mops. Ingen av raserna tilltalar mig särskilt mycket. Nu har vi dock hittat en ras vi båda fastnat för och det är bullmastiffen.
Vi har läst på om rasen och har bokat in oss på besök hos flera uppfödare så så långt har vi kommit. Vi kommer självklart ställa frågor till uppfödarna men det skulle vara roligt om någon vill berätta mer om sin hund och erfarenheter av rasen
Hur uppträder bullen rent allmänt, är det en hund som ligger still inne eller vankar den gärna av och an?
Hur ter sig vakten hos rasen? Både hemma och utomhus/offentliga miljöer?
Går den (generellt, jag förstår att allting är individuellt) bra ihop med andra hundar? Hemmets djur?
Hälsan har jag förstått att det är sisådär med, har din hund HD och isf av vilken grad? Är hunden påverkad och hur pass då? Hur är det med andningen?
Berätta gärna mer men det är dessa frågor jag främst funderar över
Vi har läst på om rasen och har bokat in oss på besök hos flera uppfödare så så långt har vi kommit. Vi kommer självklart ställa frågor till uppfödarna men det skulle vara roligt om någon vill berätta mer om sin hund och erfarenheter av rasen
Hur uppträder bullen rent allmänt, är det en hund som ligger still inne eller vankar den gärna av och an?
Hur ter sig vakten hos rasen? Både hemma och utomhus/offentliga miljöer?
Går den (generellt, jag förstår att allting är individuellt) bra ihop med andra hundar? Hemmets djur?
Hälsan har jag förstått att det är sisådär med, har din hund HD och isf av vilken grad? Är hunden påverkad och hur pass då? Hur är det med andningen?
Berätta gärna mer men det är dessa frågor jag främst funderar över