- Är det verkligen lämpligt att ge rått kycklingkött/griskött? Jag tänker på salmonella resp. trikiner. Är inte hundar känsliga för sådant (kan inte se framför mig en hund som i det vilda livet fäller en fågel eller en gris, utan då snarare småvilt och dyl.)
Vad jag vet så kan hundar inte drabbas av salmonella. Trikiner finns inte längre i SVENSKT griskött
- Kycklingvingar! Min tik är JÄTTEGLUPSK (föreställ er det glupskaste ni kan tänka er och upphöj det sedan i 10). Finns det ingen risk att de sätter de små benen i halsen?
Mina hundar är också glupska när dte komemr till sånt här smaskens men eftersom de inte kan äta benen utan att tugga dem så lär de sig ganska så fort att det inte lönar sig att vara glupsk. Råa ben splittras inte så att dte är farligt så det kan man ge utan problem. Benen i t ex kycklingvingar är dessutom så mjuka så ett par hundtänder maler ner dem på bara några tugg
- Gillar verkligen alla hundar rått kött (alltså inte råttkött )? Om de inte gör det - försvinner "effekten" om man ex. ångkokar köttet?
Vissa hundar är skeptiska i början men de brkar lära sig fort och då är det det bästa de vet! Man kan börja med t ex nötkött, det brukar de flesta gilla.
Kokar du köttet får du absolut inte ge ben för kokta ben är livsfarliga för hundar då de splittras i vassa delar.
Jag skulle hellre föärsöka vänja hunden vid rått kött istället för att börja koka det direkt