Finns det i norr?

E

Eccentric

Jag håller inte alls på med galopp, men har alltid på avstånd varit intresserad av det.
Nu undrar jag om det finns galopp folk/tränare i Norrbotten?

har vart inne på galoppsport.se, men tycker det bara verkar finnas söderut..
känns som att det bara finns travfolk här uppe..:crazy:

Sv: Finns det i norr?

Tror inte det finns några galoppbanor i norr och då lär det ju vara lite fattigt på tränare också;P dock så finns det ju gott om trav..
skulle gärna pröva galopp, men känns lite långt att åka till strömsholm för att testa, och ska man fortsätta måste man ju flytta söderut, och det kan man ju inte alltid : p

Kul att höra att det finns intresse för galopp i hela landet. Tyvärr finns det inte så mycket galopp norr om Dalälven men ni får väl starta en egen bana!! Jag vet att det finns en uppfödare någonstans i Jämtland och det fanns en tjej här som födde up fullblod vid Höga kusten så ni får försöka hitta varandra och jobba tillsammans.

Lycka till!!

Tills dess får ni nöja er med studiebesök hos oss i södern.

Tror inte det finns några galoppbanor i norr och då lär det ju vara lite fattigt på tränare också;P dock så finns det ju gott om trav..
skulle gärna pröva galopp, men känns lite långt att åka till strömsholm för att testa, och ska man fortsätta måste man ju flytta söderut, och det kan man ju inte alltid : p

skulle också gärna vilja prova men vill inte heller åka så långt. och sen om man fastnar för det så finns det ju ändå inte här uppe och man kanske - som du säger - inte har lust att flytta :cool:

Kul att höra att det finns intresse för galopp i hela landet. Tyvärr finns det inte så mycket galopp norr om Dalälven men ni får väl starta en egen bana!! Jag vet att det finns en uppfödare någonstans i Jämtland och det fanns en tjej här som födde up fullblod vid Höga kusten så ni får försöka hitta varandra och jobba tillsammans.

Lycka till!!

Tills dess får ni nöja er med studiebesök hos oss i södern.

Ah, då var det som jag trodde.
Dock är jag totalt nybörjare på galopp, har aldrig ens provat rida en galopphäst. Så att starta en egen bana ligger nog ganska långt bort..

Hej Hej!

jag är en biten "galoppör" och älskar allt inom galopp. föder upp fullblod hemma hos mamma och har hästar både på jägersro och hos amatörtränare hemma i Osby!. Men sen flyttade jag till örnsköldsvik för att studera (inte riktigt norrbotten men långt upp ändå) och har nu konstaterat att galopp finns inte någonstans i norrland. de finns ett par som föder upp fullblod men inte för galoppsporten. de närmaste ni kommer är nog oslo eller täby. (strömsholm även).

Sorry!

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
711
Senast: Glimra
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 545
Senast: fixi
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
709
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka