Finns det hö automat?

Inka-90

Trådstartare
Jag har funderat och skulle vilja ha något inne i boxarna där man kan lägga i hö som redan öppnar sig ett visst klockslag så hästarna kan få en fodring till på kvällarna.

Om jag tar in hästarna kl 17 och ger hö så skulle jag vilja ha nån slags automat så det dimper ner mer hö vid ca 22-23 på kvällen.
Finns det?

Sv: Finns det hö automat?

Visst finns det.

Googla på höautomat, foderautomat häst, galaxia höautomat, lunchboxen häst, sesame the drop etc. Finns flera olika tillverkare och flera olika typer.

Jag har gjort en egen variant med en grindtimer/lunchgrind i botten, som är fullt programmerbar. Sen hönät som jag hittar upp 'i taket' och som släpps ner till äthöjd på inprogrammerat klockslag.

Söker du i forumet hittar du erfarenheter osv också.

Finns redan trådar om detta på buke. Sök på foderautomat eller höautomat hemmabyggen så får du upp en hel del varianter.

Vi har, fungerar jättebra!

Hästarna får kvällshö vid 22 och frukost hö vid 6. En låda som sitter i ena hörnet av boxen med två fack som löser ut.

Åh! det lät ju jättebra! vet du vart de finns att köpa? är de dyra?

Liknande trådar

Foder & Strö Dräktig i stallet!! Min häst står i ett stall med ett sto som är dräktig. På dagarna har de hö som jag lägger ut, ca 20-30 kilo att dela...
Svar
9
· Visningar
1 147
Senast: Andersson
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 641
Foder & Strö Jag har en unghäst, 3.5 år, arab och sto. Hon är väldigt liten i maten och faller ur lätt. behöver alla tips jag kan få. Märkte redan...
Svar
12
· Visningar
1 732
Senast: lovehorses
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 491
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka