finns det fortsättning

L

Loppan97

Hejsan.
Jag måste fråga er om vad ni tror om min varmblodiga travare.
Hon har haft en hälta på sitt högra bakben även mugg på båda bak. Hon är helt omuskad och jag har börjat rida henne i skritt och trav som går utmärkt. Jag undrar dock om det finns någon möjlighet att detta kan bli en frisk häst? Hon har varit stel i sin högra sida i hela sitt liv och börjar inte mjukna förren ca 15 min i skritt. Hon kan även se ut som hon har lite ont i sin kropp ibland. Hon tuggar ganska mycket på bettet och blir väldigt spänd ibland när man rider henne. Hon älskar dock att röra sig och motionera och att mysa och är verkligen världens finaste häst. Ge mig massa tips på vad man kan göra för att motverka sjukdommar, hur man lättast bygger muskler etc. Tack! :D

Sv: finns det fortsättning

Hon säger att det är en sträckning/ kan även vara en följd från muggen. Har dock ej sett henne haltat på flera dagar nu. Vad tror du?

lösgöra,lösgöra,lösgöra....................

ursäkta det dröjde!
jag menar om hon är stel och spänd, kan en massör kolla genom musklerna på hö.sida samt att man tömkör, skrittar mycket på långa tyglar för att mjuka upp henne, är hon en travare som hetsar upp sig i traven"vill öka", ? galopp är bra om hon galopperar avspänt

Liknande trådar

Ridning Ska ev få hem ett 8 årigt sto som är insutten men i skritt och lite trav. Inte så mycket mer än så. Mycket arbetad från marken, snäll...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
11 971
Senast: Blyger
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 426
Senast: valy
·
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 612
Senast: Stergo
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 989

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka